آغاز به کار آزمایشگاه دانش شناختی/ ایده‌های دانش‌بنیان عملیاتی می‌شود

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه نشست هیئت دولت، از شکل گیری آزمایشگاهی مجهز به منظور خدمات دهی به دانشگاه‌های فعال در زمینه دانش شناختی خبر داد.

به گزارش گروه علمی و فناوری خبرگزاری سلامت،دکتر محمدعلی زلفی گل در رابطه با این که ایران با داشتن یک درصد جمعیت کره زمین حدود ۲درصد از دانش بومی جهان را در اختیار دارد، گفت: خوشبختانه بر اساس قانون جهش تولید دانش بنیان وزارتخانه‌های مختلف موظف بودند آئین نامه‌ای بدین منظور تدوین کنند که همگی این کار را عملیاتی کرده‌اند.

وی از تصویب آئین نامه‌ها در هیئت دولت خبر داد و افزود: این مصوبات در هر حوزه‌ای موجب تسهیل گری شده است تا صاحبان ایده، ایده خود را به محصول تبدیل کنند و تولیدات دانش بنیان داشته باشند.

زلفی گل از اقدامات خوبی که در حوزه دانش شناختی صورت گرفته است، سخن گفت و ادامه داد: آزمایشگاهی مجهز به صورت مشترک میان دانشگاه علوم پزشکی تهران و دانشگاه تهران شکل گرفته و در حال توسعه است.

وزیر علوم در برنامه «رویداد» رادیو گفت‌وگو از خدمات دهی ویژه این آزمایشگاه به دانشگاه‌هایی که در زمینه دانش شناختی فعال هستند، خبر داد و گفت: شورای گسترش آموزش عالی در حال تصویب رشته‌های مرتبط با علوم شناختی است که تعدادی از این رشته‌ها را نیز مصوب کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha