ثابت کردیم بیماری بهانه ای برای عدم فعالیت ورزشی نیست

رئیس هیئت ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا استان زنجان گفت: ما توسط ورزشکاران این هیئت ثابت کردیم که بیماری بهانه ای برای عدم فعالیت اجتماعی و ورزشی نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا)زنجان،محمدرضا طهماسبی شامگاه روز جمعه (۳۰دیماه)‌ در آئین تجلیل از مدال آوران مسابقات قهرمانی کشور ام اس در سالن جلسات انجمن ام اس با بیان اینکه اگر همدلی ها و صمیمت در بین ورزشکاران نباشد موفقیت حاصل نمی‌شود اظهار کرد: ورزش بهانه،جریان و حرکتی ادامه دار برای مدال آوردن و سلامتی این بیماران ورزشکار است که مستلزم تلاش فراوان است.

وی با بیان اینکه ورزش به نوعی پزشک همراه بحساب می‌آید، در خطاب به ورزشکاران بیان کرد: خواهشمندم در این راه بقیه بیمارانی را که توانایی و یا علاقه ای به ورزش ندارند را همراه کنید تا بتوانیم در این شاهد موفقیت و سلامتی سایر عزیزان در رشته های ورزشی استان و کاهش بیماری باشیم .

رئیس هیئت ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا استان زنجان با بیان اینکه ما توسط این ورزشکاران ثابت کردیم که بیماری بهانه ای برای عدم فعالیت اجتماعی و ورزشی نیست خاطرنشان کرد: خوشبختانه این استان در هیئت ورزش بیماران خاص ورزشکاران پر افتخاری دارد که عضو تیم ملی و مدال آور کشوری و جهانی است و همچنین ورزشکاری که اکثر قلل داخلی و جهانی را فتح کرده است.


تربیت بدنی وجه مشترک انجمن ام اس با هیئت ورزش بیماران خاص است

در ادامه جلسه نیز صلاحی مقدم مدیر انجمن خیریه ام اس استان زنجان با بیان اینکه یکی از رسالت های هیئت های ورزشی بیماران خاص که وجه مشترکی با انجمن ام اس دارد بحث تربیت بدنی است اظهار کرد: بارها گفته ایم که ما به دنبال قهرمانی نیستیم اما این بخشی از تربیت بدنی است که در رأس آن می‌تواند برای ما دستاور هایی را داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه تربیت بدنی بخشی از تعلیم و تربیت است افزود: تربیت بدنی تربیت عمومی و فرآیند آموزشی و تربیتی است که هدف آن بهبود بخشیدن حرکتی توسعه و نگهداری از طریق فعالیت های جسمانی است.

مدیر انجمن خیریه ام اس استان زنجان با بیان اینکه ورزش عامل برومندی است نه تنومندی تصریح کرد: ورزش یک فعالیت رقابتی نهادینه شده است و مستلزم کاربرد نیروی جسمانی شدید و با استفاده از آمادگی های جسمانی به وسیله شرکت‌ کنندگان توسط عوامل داخلی و بیرونی مهیا می‌شود.

صلاحی مقدم با بیان اینکه ورزش منبعث از تربیت بدنی و بخشی از آن است بیان کرد: تربیت بدنی به منزله قاعده و ورزش به معنی رأس آن است و به بیان دیگری تربیت بدنی حکم مادر و ورزش حکم فرزند را دارد .

وی با اشاره به تاثیرات فیزیکی و روانی تربیت بدنی خاطرنشان کرد: بهبود عملکرد سیستم گردش خون،تنفس، تقویت دستگاه عضلانی، گوارش و... که تاثیرات روانی آن نیر کاهش فشارهای روحی روانی، مقابله با استرس و افسردگی و افزایش حس اعتماد به نفس، افرایش دقت و تمرکز و ایجاد خلاقیت،که یکی از رسالت های ما در بخش ام اس است.

انتهای پیام / نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha