انجام بیش از 7 هزار و 800 ماموریت اورژانس 115 در روزهای سرد زمستان

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: در روزهای برفی و طی یک هفته گذشته ، 7800 مورد ماموریت در اورژانس پیش بیمارستانی این دانشگاه انجام شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از خراسان رضوی،دکتر علی یزدانی خاطرنشان کرد: با آغاز بارش برف و کاهش شدید دما در هفته گذشته ، تیم های اورژانس پیش بیمارستانی به منظور ارائه خدمات مناسب در حالت آماده باش بودند و کارشناسان پاسخگو به تلفن اورژانس 115 به بیش از 24000 تماس پاسخ دادند.

وی تصریح کرد: در روزهای سرد و برفی تعداد 544 مورد ماموریت مصدوم تصادفات جرحی امداد رسانی شد و به علت کاهش سرعت خودرو ها و کاهش سفرهای داخل شهری و برون شهری ،با کاهش چشمگیری روبرو شد.

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: همچنین در این روزها 516 مورد سقوط در سطح همتراز و زمین خوردگی و صدمات به اندام ها به این مرکز اعلام و امداد رسانی شد و 35 مورد ماموریت ویژه مرتبط با یخبندان و سرمازدگی نیز امداد رسانی شد.

دکتر یزدانی اعلام آماده باش به تمامی پایگاهها و آمادگی لازم در خصوص تجهیز امبولانس های اورژانس 115 در مناطق شهری و جاده ای برفگیر و ارائه برنامه پیشگیری از یخ زدگی تجهیزات دارویی موجود در امبولانس ها و حضور تیم های نظارتی و تیم های سیار امور فنی آمبولانس را از جمله اقدامات به منظور ارائه خدمات مناسب به شهروندان عنوان کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha