سرپرست دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت منصوب شد

معاون بهداشت وزارت بهداشت در حکمی، دکتر حامد مصلحی را به ‌عنوان سرپرست دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد این معاونت منصوب کرد.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت، متن این حکم به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر حامد مصلحی

با عنایت به اینکه ارتقای سطح سلامت روانی و اجتماعی آحاد جامعه و متعاقب آن افزایش امید به زندگی، از تکالیف ذاتی کارگزاران نظام سلامت می باشد و با توجه به تعهد و تجربه ارزشمند جناب عالی در این حوزه به موجب این حکم به سمت سرپرست دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد منصوب می شوید. امید است با یاری خداوند متعال و بهره گیری از نیروهای متخصص و متعهد در ارتقای سلامت جامعه موفق باشید.

مهم ترین انتظار من از شما در این جایگاه عبارت است از:

• تدوین برنامه برای حوزه مسئولیت تان که در آن نقش و تکالیف کلیه واحدهای سطح ملی، استانی و شهرستانی با در نظر گرفتن اسناد بالادستی و برنامه ارائه شده از جمله برنامه ششم توسعه، برنامه تقدیمی وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به مجلس شورای اسلامی و برنامه پزشک خانواده و قانون جوانی جمعیت.

• تشکیل کارگروه روانی/ اجتماعی برای نهادینه ساختن سهم و نقش سازمان های دولتی، میانجیان مردم و استان ها در ارتقای سلامت روان.

• تلاش موثر برای کاستن از بار بیماری های روانی و مشکلات اجتماعی در اولویت، بویژه برنامه کاهش مصرف مواد، افسردگی و طلاق در کشور از راه تدوین و اجرای بسته های خدمت غربالگری و مراقبت از بیماران در سطح یک و نیازمندان به این خدمت با هماهنگی مرکز مدیریت شبکه.

• ارتقای بهره مندی بیماران مبتلا به اختلالات روانپزشکی از خدمات مداوم نظام بهداشت و برخوردار از کیفیت در شهر و روستا.

• افزایش میزان آگاهی مردم در گروه های مختلف سنی از اصول بهداشت روان، راه های کاستن از انگ اجتماعی و برقراری رفتارهای سالم اجتماعی.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha