42 درصد از اتباع از بدو تولد تا 15 ساله واکسینه شدند/آغاز اجرای طرح غربالگری سل

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر و غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: 51 هزار و 192 دُز واکسن سرخک و فلج اطفال به اتباع از بدو تولد تا 15 ساله تزریق شده که شامل 42 درصد این گروه سنی بوده است.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت،دکتر ناصر امینی اظهار کرد: برنامه ملی واکسیناسیون سل اتباع که در دی ماه امسال آغاز شده بود همچنان ادامه دارد تا تمامی واجدان شرایط این نوع واکسن واکسینه شوند و در این برنامه دانشگاه علوم پزشکی مشهد امر پوشش واکسیناسیون سرخک و فلج اطفال اتباع شرق کشور را بر عهده دارد.

وی تصریح کرد: جمعیت گروه هدف تزریق واکسن اتباع از بدو تولد تا 15 سالگی بوده و121 هزار و 71 نفر هستند و تا این لحظه 51 هزار و 192 دُز واکسن سرخک و فلج اطفال به این گروه سنی تزریق شده که شامل 42 درصد گروه هدف بوده است و از 58 درصد مابقی هم می‌خواهیم که هرچه سریع‌تر به مراکز اعلام شده مراجعه نمایند تا واکسیناسیون آنها انجام شود.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر و غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه برنامه بعدی در خصوص طرح لکه گیری واکسیناسیون این گروه خواهد بود، خاطرنشان کرد: برنامه لکه گیری از اول بهمن ماه امسال تا پایان فروردین ماه سال آینده اجرا می‌شود، ضمن اینکه باید اشاره کنیم که از ابتدای بهمن غربالگری سل اتباع هم آغاز می‌شود و این طرح مکمل واکسیناسیون این گروه بوده و جمعیت گروه هدف آن هم افراد بالای 12 سال هستند.

دکتر امینی تأکید کرد: برنامه‌های اعلام شده در خصوص واکسیناسیون، لکه گیری و غربالگری سل اتباع از ابتدای دی ماه امسال آغاز شده و تا پایان فروردین ماه سال آینده ادامه می‌یابد و از ابتدای اردیبهشت سال 1402 هم طبق روال عادی کار خواهد شد و اگر برنامه جدیدی در این خصوص اعلام شد متعاقباً اطلاع‌رسانی آن صورت می‌پذیرد.

وی بیان کرد: پویش واکسیناسیون فلج اطفال، سرخک و کووید 19 در جمعیت اتباع در تمامی پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت استان انجام می‌شود و از گروه‌های هدف اعلام شده تقاضا داریم تا جهت انجام واکسیناسیون خود به نزدیکترین پایگاه سلامت یا خانه بهداشت مراجعه نمایند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha