برای کاهش آلودگی هوا باید سطح انتشار آلاینده‌ها کاهش یابد

مدیرکل هواشناسی تهران عنوان کرد: برای کاهش آلودگی هوا، راهی جز کاهش سطح انتشار آلاینده‌ها وجود ندارد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت؛ دکتر مازیار غلامی، مدیرکل هواشناسی تهران با حضور در برنامه «گفتگوی اجتماعی»‌ رادیو گفتگو، در مورد آسیب‌شناسی هوای آلوده تهران بیان داشت: منابع انتشار آلاینده‌ها منابع متحرک (خودرو و سوخت آن) و منابع ثابت (کارخانه‌ها و سوخت منازل) هستند که برای کاهش آلودگی باید سطح انتشار این منابع کاهش یابد.

وی افزود: ‌ برای کاهش سطح انتشار آلودگی هوا بایستی حمل‌ونقل عمومی بهبود یابد و برای اتوبوس‌ها و کامیون‌های دودزا فکری شود و موتورهای برقی جایگزین موتورهای بنزینی شود.

غلامی تصریح کرد: در زمان‌هایی که شرایط هشدار آلودگی هوا اعلام می‌شود ضروری است که مواجه مردم با آلودگی هوا کاهش یابد.

*** هوای سرد باعث افزایش غلظت آلاینده‌ها در سطح زمین

مدیرکل هواشناسی تهران با اشاره به اینکه بعد از خروج سامانه سرد و بارشی شاخص آلودگی هوا روند افزایشی یافت بیان داشت: هوای سرد باعث می‌شود که غلظت آلاینده‌ها در لایه‌های نزدیک سطح زمین باقی بماند و شاخص آلودگی هوا افزایش می‌یابد.

وی اظهار داشت: باتوجه‌به این مهم در روزهای گذشته شاخص آلایندگی بالای ۱۵۰ بوده و شرایط هشدار برای گروه‌های حساس و شرایط هشدار برای همه گروه‌ها اعلام شد.

غلامی اذعان داشت: ‌ شاخص آلودگی از ۱۰۰ تا ۱۵۰ هوای ناسالم برای گروه‌های حساس بوده و شاخص آلودگی بیش از ۱۵۰ به معنای کیفیت ناسالم برای همه گروه‌ها است.

وی در ادامه اظهار داشت: در حال حاضر شرایط پایداری در جو، ماندگاری هوای سرد و وارونگی هوا وجود دارد و این عوامل باعث افزایش غلظت آلاینده‌ها در سطح زمین می‌شود.

مدیرکل هواشناسی تهران اظهار داشت: ‌ باتوجه‌به اینکه برای هفته آینده پیش‌بینی کاهش دما و سردشدن هوا وجود دارد براین‌اساس پیش‌بینی می‌شود باتوجه‌به سردشدن هوا آلودگی هم هوا تداوم داشته باشد.

*** اجتناب از تردد غیرضرور در زمان آلودگی هوا

غلامی اظهار داشت: در زمان تداوم آلودگی هوا و شرایط اضطرار به مردم توصیه به عدم حضور در فضای باز و اجتناب از تردد غیرضرور در شهر و کاهش فعالیت‌های غیرضروری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: سالمندان و بیماران نیز در زمان آلودگی هوا باتوجه‌به افزایش غلظت آلاینده‌ها بایستی مسائل خودمراقبتی را رعایت کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha