افزایش قیمت سکه/ بانک مرکزی برای حباب سکه فکری کند

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به روند افزایشی قیمت سکه از روز گذشته اظهار کرد: با توجه به اینکه قیمت ارز در بازارهای داخلی افزایش پیدا کرد بازار طلا و سکه نیز تحت تأثیر قرار گرفت.

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری سلامت،نادر بذرافشان رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در برنامه «صبح و گفتگو» رادیو گفت‌وگو اظهارکرد: سکه تمام بهار آزادی در روز گذشته به قیمت ۲۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی با قیمت ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و نیم سکه هم ۱۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان معامله شد که البته ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان آن حباب است.

وی افزود: عرضه ۵۰۰ هزار قطعه سکه به دلیل ولادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) در هفته گذشته تأثیر خوبی بر بازار گذاشت و حباب سکه به ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان کاهش پیدا کرد اما متأسفانه در هفته اخیر عرضه به صورت منظم و هر روز نبود و قیمت‌های اعلامی هم با بازار داخلی کمی تفاوت داشت و همین موجب شد که اعلامات توسط بانک مرکزی با تأخیر زمانی انجام شود.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه صد هزار سکه در بورس طی چند روز گذشته معامله شد گفت: قرار بود عرضه سکه در بورس از این هفته شروع شود که از روز گذشته تا به الان هنوز شروع نشده است.

بذرافشان با اشاره به روند افزایشی قیمت سکه از روز گذشته اظهار کرد: با توجه به اینکه قیمت ارز در بازارهای داخلی افزایش پیدا کرد بازار طلا و سکه نیز تحت تأثیر قرار گرفت.

وی معتقد است که اگر عرضه سکه به بورس مداوم باشد و مردم بتوانند نیاز خود را از بورس تأمین کنند می‌تواند نقش مثبتی در کاهش و ثبات قیمت‌ها ایفا کند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران اظهار کرد: حباب سکه بسیار زیاد است و لذا بانک مرکزی در رویکرد جدید خود باید برای این مشکل و ثبات در قیمت‌ها و کاهش حباب قیمت سکه برنامه ریزی و مدیریت کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha