موج شدید مهاجرت شرکت‌های دانش بنیان به دلیل فیلترینگ

طباطبایی عنوان کرد: در حوزه متاورس بحث نیروی انسانی بسیار مهم است ولی متاسفانه امسال به دلیل فیلترینگ و سنگ اندازی‌ها و کاهش ارزش پول و... شرکت‌های دانش بنیان به نا امیدی عجیبی رسیدند و شاهد مهاجرت این شرکت‌ها هستیم.

به گزارش گروه علمی و فناوری خبرگزاری سلامت؛ مهندس سید مجتبی طباطبایی، مدیر عامل یکی ازشرکت‌های دانش بنیان در حوزه هوش مصنوعی و متخصص واقعیت افزوده و مجازی با برنامه «گفتگوی اجتماعی»‌ در مورد متاورس و آینده شبکه‌های اجتماعی بیان داشت: در سالی که به عنوان سال دانش بنیان نامگذاری شد بدترین سال برای شرکت‌های دانش بنیان بود و این شرکت‌ها به صورت پکیچ به کشورهای حوزه خلیج فارس و اروپایی مهاجرت می‌کنند.

وی افزود: با ادامه این روند درسال‌های آتی نیروی انسانی و متخصص حوزه متاورس در کشور نخواهیم داشت.

طباطبایی ادامه داد: ریشه و ابداع کلمه متاورس اولین بار در سال ۱۹۹۲ و به رمان تخیلی نیل استیونس بر می‌گردد و اشاره به جهان موازی دنیای واقعی دارد و متاورس یک دنیای مجازی در موازات یک دنیای واقعی در جریان است و قوانین خاص خود را دارد.

وی با بیان اینکه بحث واقعیت افزوده و واقعیت مجازی حالتی از تکنولوژی است که فرد از جهان پیرامون منفک می‌شود تصریح کرد: در واقعیت افزوده کاربر محتوای دیجیتال را به پیرامون خود اضافه می‌کند مثلا در خرید مبلمان با زدن عینک واقعیت مجازی به چشم می‌تواند ببیند که چیدمان آن مبلمان در خانه‌اش چگونه است.

*** ورود فناوری واقعیت مجازی به ایران از سال ۹۱

این متخصص واقعیت افزوده و مجازی بیان داشت: فناوری واقعیت مجازی از سال ۹۱ برای اولین بارتوسط شرکت دانش بنیان ما وارد کشور شد و برای تبلیغات شرکت ایران خودرو مورد استفاده قرار گرفت و از آن پس در این حوزه کارهای بسیار خوبی انجام شده است

طباطبایی اظهار داشت: اولین نرم افزار واقعیت افزوده صنعت نفت نیز برای پارس جنوبی در کشور برای اولین بار تولید و ماکت سه بعدی و متحرک پارس جنوبی در مقابل کاربر قرار می‌گیرد.

وی اظهار داشت: در حال حاضر دنیا به سمتی می‌رود که تمام عملکردهای خود حتی عملکرد حکمرانی را به سمت استارت آپ سوق دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha