۹۰ درصد مالیات ارزش افزوده کجاست؟

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان بیان اینکه ما خواستار شفاف سازی از سازمان امور مالیاتی در هزینه کرد این ۵۸۰ میلیارد تومان هستیم گفت: ۱۰ درصد وصولی مالیات به شهرداری زنجان تخصیص یافته ، ۹۰ درصد کجاست؟

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا)زنجان، مجید ناصحی مقدم روز سه شنبه (۴ بهمن) در جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به مصوبه لایحه پارلمان که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به عنوان یک مجموعه ای تروریسم اعلام کرد اظهار کرد: ما از این اقدام تعجب نکردیم چرا که به سبب این اتفاق دشمنان از این قدرت و صلابت این نهاد می‌ترسند.

وی افزود: اعضای شورای اسلامی شهر زنجان قاطعانه از سپاه به عنوان حافظ امنیت و حافظ انقلاب تقدیر و تشکر کرده و همچنان پشتیبان این نهاد مقدس خواهیم بود چرا که هرجا پرچم مقدس سه رنگ میدرخشد و به اهتزاز در آمده است به اتکای پرچم سپاه پاسداران است.

وی با اشاره به مطلب منتشر شده در فضای مجازی از قول سازمان امور مالیاتی در خصوص اینکه شورای شهر شفاف سازی در هزینه کرد ارزش افزوده داشته باشد افزود: شفاف سازی را مسئولین اجرایی انجام میدهند نه شورای شهر نماینده مردم است و از مسئولین اجرایی مطالبه می‌کند در خصوص اقدامات انجام گرفته که شورای شهر پاسخگوی مطالبه مردم باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه ما مردم را ولی نعمت خودمان می‌دانیم و پاسخگوی مردم هستیم ادامه داد: بعید می‌دانم هیچ ارگانی و نهادی در استان و شهر به این شفافیت در بودجه مثل شورای شهرعمل کند.

ناصحی مقدم با بیان اینکه ۵۸۰ میلیارد تومان بخشی از پروژه های عمرانی شهر را پوشش می‌دهد و عدد بزرگی برای پروژه‌های ما نیست افزود: از مردم شهر زنجان تشکر می‌کنیم که به موقع مالیات خودشان را پرداخت کرده اند تا پروژه های عمرانی شهر انجام شود.

وی با بیان اینکه ۵۸۰ میلیارد تومان وصولی ۹ ماهه مالیات ارزش افزوده بوده است بیان کرد: پروژه سبزه میدان ، پروژه‌ بازگشایی معبر پادگان، نهضت آسفالت و... در این اقدام هزینه کرد هایی انجام شده است و پولی که دریافت می‌کنیم تبدیل به پروژه عمرانی می‌کنیم برای زیر پای مردم و خودمان را نوکر مردم می‌دانیم.

این مسئول تصریح کرد: این ۵۸۰ میلیارد تومان ۴ درصد دیگری نیز دارد که مالیات ارزش افزوده ۹ درصد است که یک درصد سهم وزارت بهداشت و ۴ درصد آن سهم شهرداری های استان است.

ناصحی با بیان اینکه نزدیک ۶ همت درآمد مالیاتی استان است تأکیدکرد: بنده به عنوان نماینده مردم میپرسم این مقدار درآمد در کجا هزینه شده است، سهم اعتبارات عمرانی استان از این پول طی این سال چه میزان بوده و تا جایی که اطلاع داریم تخصیص عمرانی استان پایین است ، کاش همه این پول از طریق نمایندگان مردم در استان و شهر هزینه می شد.

وی با بیان اینکه ما خواستار شفاف سازی از سازمان امور مالیاتی در هزینه کرد این ۵۸۰ میلیارد تومان هستیم اظهار کرد: طبق قانون مالیات بر ارزش افزوده هر ۳ ماه یکبار سازمان امور مالیاتی موظف است طبق قانون سیاهه درآمد های مالیاتی را به تفکیک اعلام کند و تا به حال در استان و کشور شاهد این موضوع نبوده ایم.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه باید مردم بدانند که چه مقدار به استان عوارض و مالیات ارزش افزوده وصول شده است بیان کرد: مقداری که به شهرداری زنجان تعلق میگیرد رسانه ای می‌شود ولی مابقی کجا مصرف شده است در حالی که ۱۰ درصد وصولی مالیات به شهرداری تخصیص یافته ، ۹۰ درصد کجاست؟

ناصحی مقدم با بیان اینکه پولی که از مردم دریافت شده است برای مردم هزینه کرده ایم افزود: ما نمایندگان مردم با نظارت و مدریت درست این هزینه کرد را در جای خود هزینه شود و اینکه عنوان شده است رئیس شورای شهر شفاف سازی کند برای مدیر سازمان امور مالیاتی استان به نوعی وارونه شده است، ما به مردم شفاف سازی می‌کنیم ولی مسئولین اجرایی باید پاسخگو باشند در بخشی که وصول شده است.

وی با اشاره به اینکه تا بحال بنده بعد از ریاست شورای شهر سعی کرده امیدوارانه با مسئولین اجرایی همدل بوده ام اظهار کرد: ولی متأسّفانه این سکوت و آرامش بنده ما خیلی باب میل نیست و به دنبال چالش هستند.

این مسئول با بیان اینکه موتور عمرانی استان در شهر زنجان است افزود: آمار داده شود که در جای جای استان چه کارهایی در حال انجام است و خواهشمندم مسئولین اجرایی خودشان را در مقابل مردم پاسخگو بدانند نه برای جایگاه خودشان بلکه همه ما خاک زیر پای مردم هستیم.

ناصحی مقدم با بیان اینکه خوشبختانه توانسته ایم با نظارت و برنامه ریزی های انجام شده پول مردم را برای مردم درست هزینه کنیم افزود: مسئولین اجرایی در گفته ها در بیانات خودشان مردم را ناامید نکنند و مردم را امیدوار به آینده کنند.

گفتنی است در پایان جلسه شورای شهر به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی خدمات ناوگان اتوبوسرانی از بابت جابه‌جایی مسافر در تمام خطوط شهری با اتوبوس‌های ملکی و خصوصی از ۱۲ بهمن ماه تا ۲۲ بهمن ماه سال جاری برای استفاده عموم رایگان باشد به تصویب رسید.

انتهای پیام/نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha