اهمیت سلامت همراه در دوران کرونا، به دنیا ثابت شد

رئیس پنجمین کنگره بین المللی سلامت همراه در آئین آغاز به کار این رویداد علمی به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از جمله زمینه های معرفی اهمیت توجه به سلامت همراه را مربوط به دوران کرونا دانست.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، دکتر «کامران باقری لنکرانی» در این آیین که صبح امروز، چهارم بهمن برگزار شد، با ارایه توضیحاتی پیرامون پیگیری هایی که از هشت سال پیش در دانشگاه علوم پزشکی شیراز انجام شده است، گفت: نخستین دوره از برگزاری این رویداد، سال ۱۳۹۳ بود که از آن زمان تا کنون شاهد تحولات عظیمی در این عرصه بوده ایم.

دکتر «کامران باقری لنکرانی» با اشاره به ابعاد گوناگون نظام سلامت در حوزه های زیست بومی و راهبردهای سازمانی مبتنی بر منابع مالی و انسانی که برخی هنوز ناشناخته مانده است، افزود: اهمیت سلامت دیجیتال و سلامت همراه به ویژه در بحران کووید-۱۹ به همه مردم دنیا ثابت شد و در این شرایط توجه به سلامت دیجیتال در رفع نیاز بیماران می تواند بسیار کمک کننده باشد.

او با تاکید بر ضرورت آمادگی برای فراهم کردن آینده تاثیرگذار در نظام سلامت گفت: سلامت همراه به عنوان پیشانی اطلاعاتی که در بُعد زمانی و مکانی مختلف می تواند داده های موردنیاز را گردآوری کرده و به کاربران ارائه ‌دهد، مطرح است.

دکتر لنکرانی استفاده از برنامه های سلامت همراه را در ارتقای سلامت، پیشگیری، پایش بیماری، سیاستگذاری کلان، ارائه خدمت، ردیابی بیماران و شناسایی کانون های بیماری به ارائه کنندگان خدمات سلامت محور بسیار کمک کننده خواند.

رئیس مرکز تحقیقات سیاستگذاری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با قدردانی از تلاش دست اندرکاران، کارکنان مرکز رشد فناوری اطلاعات و مرکز تحقیقات سیاستگذاری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز و شرکت کنندگان و ارایه کنندگان مقالات علمی به این کنگره، همچنین تلاش اساتید، پژوهشگران، فناوران و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز و دانشگاه شیراز، ابراز امیدواری کرد تا با برگزاری این همایش، شاهد تلاش هدفمند در حوزه سلامت همراه باشیم.

اهمیت گسترش بهره مندی از سلامت همراه در شیراز، قطب پزشکی کشور

شهردار کلان شهر شیراز نیز در این آئین با اشاره به جایگاه شیراز به عنوان قطب پزشکی کشور، استفاده از سلامت همراه را در توسعه ارائه خدمات سلامت محور به مراجعان مراکز، تاثیرگذار دانست.

دکتر «محمدحسن اسدی» در پنجمین کنگره بین المللی سلامت همراه که صبح امروز در شیراز آغاز به کار کرد، با قدردانی از تلاش افرادی که دل در گروه سلامت مردم دارند، ابراز امیدواری کرد تا ثمرات این همایش، توسعه و تامین سلامت مردم باشد.

او با بیان اینکه شیراز به عنوان قطب پزشکی کشور مطرح است، افزود: با تلاش اساتید، پژوهشگران، فناوران و دانشجویان، این رویداد علمی می ‌تواند در راستای رضایتمندی مردم، کاهش مراجعه به کلان شهرها و مراکز درمانی، بسیار راهگشا و موثر باشد.

دکتر اسدی همچنین نسبت به همکاری با مجموعه سلامت به ویژه با فناوران تأثیرگذار در سلامت مردم و شرکت های دانش بنیان سلامت محور در راستای عمل به وظیفه اجتماعی و فرهنگی شهرداری اعلام حمایت کرد.

شهردار شیراز با اعلام اینکه ۳۵۵ مورد وظیفه برای شهرداری ها تعیین شده است، گفت: از مهمترین وظیفه ها و مسوولیت هایی که به شهرداری ها محول شده، پیگیری مسوولیت های اجتماعی و فرهنگی، در کنار انجام وظیفه های عمرانی و خدماتی به مردم است.

این کنگره امروز، به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز آغاز شده و تا پنجشنبه، ششم بهمن ۱۴۰۱ ادامه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha