پیشگیری و توانمندسازی، جزو مهمترین اولویت های بهزیستی در حوزه اعتیاد می باشد

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی در جلسه کمیته فرهنگی پیشگیری استان گفت: تاکید بهزیستی در خصوص معضل اعتیاد در وهله اول بر پیشگیری و در مرحله دوم بر توانمندسازی افراد است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از خراسان رضوی،دکتر مسعود فیروزی با بیان اینکه محور اصلی طرح پیشگیری از اعتیاد در حال‌حاضر در محیط‌های دانش‌آموزی می‌باشد، گفت: در موضوع اعتیاد بیشتر توجهات همواره معطوف به معتادین متجاهر می‌شود. درحالیکه نباید از جمعیت زیاد نوجوانانی که ممکن است خدای ناکرده در آینده در دام اعتیاد گرفتار شوند، غافل شویم.


فیروزی افزود: طیف وسیعی از جامعه هدف در برنامه‌های پیشگیرانه، دانش‌آموزان هستند که باید توجه ویژه‌ای به آنها ‌شود. تاکید بهزیستی در خصوص معضل اعتیاد در وهله اول بر پیشگیری و در مرحله دوم بر توانمندسازی افرادی است که از چرخه اعتیاد خارج شده‌اند. بنابراین ضرورت دارد که بر برنامه‌های پیشگیرانه و برنامه‌هایی که باعث توانمندی افراد بعد از درمان می‌شود، تمرکز کنیم.


وی ضمن تاکید بر اینکه استفاده از کارزارهای رسانه‌ای و بهره‌مندی از روش‌های غیر مستقیم و نوین در امر پیشگیری از اعتیاد با مشارکت جوانان تاثیر بسزایی خواهد داشت، گفت: باید از پتانسیل‌های موجود نهایت استفاده را درجهت پیشگیری از معضل اعتیاد به‌کار گرفت؛ بنابراین باید به سیاست¬‌های مشارکتی و اقتدارافزایی تشکل‌های مردمی و خیرین نیز توجه ویژه‌ای شود. در نهایت در پایان هر مرحله، فعالیت‌ها و برنامه‌های انجام گرفته به منظور ارتقای کارآمدی مورد بازبینی و ارزیابی قرار بگیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha