ارائه آموزش سلامت باروری در مراکز آموزش هنگام ازدواج دانشگاه علوم پزشکی مشهد

مدیر سلامت جمعیت، مدارس و خانواده دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: آگاهی بخشی در خصوص سلامت باروری یکی از مولفه های آموزشی هنگام ازدواج است که این امر در مناطق زیر پوشش دانشگاه در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از خراسان رضوی،دکتر محمد احمدیان، با اشاره به اینکه ٢٢ مرکز آموزش هنگام ازدواج در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد فعال است، اظهار کرد: آموزش سلامت باروری، اخلاق و احکام ازدواج، روانشناسی ازدواج و قوانین مربوط به این امر نیز در کارگاه های آموزشی به زوجین جوان آموزش داده می شود.

وی با بیان اینکه حضور در این دوره آموزشی و انجام آزمایشات پیش از ازدواج برای همه زوجین ضروری است، گفت: توجه به امر باروری در پی اجرایی شدن قانون جوانی جمعیت از ضرورت بیشتری برخوردار شده است.

دکتر احمدیان با اشاره به اینکه افزایش سن ازدواج یکی از موضوعاتی است که ضرورت توجه به فرزند آوری را بیش از گذشته گوشزد می کند، خاطر نشان کرد: در این دوره آموزشی به زوجین جوان، آگاهی لازم در خصوص مراقبت هایی که زوجین می توانند برای فرزند آوری از سوی مراکز بهداشتی دریافت کنند نیز ارایه می شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ٢٢ مرکز آموزش هنگام ازدواج در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد فعال است، عنوان کرد: آموزش های هنگام ازدواج در قالب یک دوره آموزشی ۶ ساعته به زوجین ارائه می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha