بهره برداری از ۷ پروژه آموزشی زنجان در دهه فجر

مدیرکل نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان با بیان اینکه ۷ پروژه آموزشی زنجان در دهه فجر به بهره برداری می‌رسد گفت: تا پایان سال با به بهره برداری رسیدن بخشی از فضای آموزشی استان نیز ، ۱۴ هزار و ۷۵۶ مترمربع به فضاهای موجود آموزشی استان اضافه می شود.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) زنجان،حمیدرضا اسلامی با اشاره به اینکه در ایام الله دهه فجر امسال ۷ پروژه آموزشی به بهره برداری می‌رسد اظهارکرد: این پروژه ها در قالب ۵۳ کلاس درس با ۶ هزار و ۴۲۰ مترمربع فضای فیزیکی با اعتبار ۴۳میلیارد تومانی در نقاط مختلف استان، بهره‌برداری می‌شود.

وی با بیان اینکه تمام تجهیزات این مدارس تأمین و آماده افتتاح هستند، تصریح کرد: این ۷ پروژه در شهرستانهای زنجان، طارم، خدابنده، خرمدره و ماهنشان بوده که با افتتاح و تحویل آنها بخش اعظمی از مشکل فضای آموزشی مناطق مذکور مرتفع میگردد.

مدیرکل نوسازی و توسعه تجهیز مدارس استان زنجان بیان کرد: در ایام الله دهه مبارک فجر تعداد۱۳ پژوهش سرای موجود در سطح استان نیز به تجهیزات جدید و به روز، مجهز خواهند شد.

اسلامی خاطرنشان کرد: همچنین تا پایان سال جاری، ۲ پروژه دیگر نیز با ۱۸ کلاس درس تحویل آموزش و پرورش استان خواهد شد.

بهره برداری از ۷ پروژه آموزشی زنجان در دهه فجر/بیش از ۱۴هزار مترمربع به فضاهای آموزشی استان اضافه می شود

وی در ادامه با بیان این که از ۱۳۵ پروژه ابتدای سال، ۱۶ پروژه تا پایان سال تحویل آموزش و پرورش داده میشود، اظهارکرد: با تحویل این پروژه ها، ۱۱۹پروژه در قالب ۶۳۰کلاس در حال ساخت می باشد که ۴۹پروژه به صورت خیرساز با استعداد ۲۷۸ کلاس درس است که از این تعداد ۱۰۰ کلاس آن در تعهد خیرین و مابقی از محل اعتبارات دولتی ساخته خواهد شد.

این مسئول ادامه داد: در تلاش هستیم تا مهرماه سال ۱۴۰۲، پروژه هایی که پیشرفت فیزیکی بالایی دارند، با جذب اعتبارات مناسب آماده افتتاح کرده تا در مناسبت‌های پیش رو این پروژه‌ها نیز به بهره برداری برسند.

اسلامی اضافه کرد: طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی، در پروژه های خیرساز باید در مناطق شهری ۵۰ درصد پروژه و در برخی مناطق محروم ۳۰ درصد آن توسط خیر آورده و یا ساخته شود.

وی با بیان اینکه پروژه های خیرساز بعد تحویل از خیرین در ردیف اعتباری ملی و مشارکتی دولت قرار گرفته و از این ردیف اعتبار تکمیل میشوند، عنوان کرد: صد درصد تجهیز مدارس خیرساز توسط اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس انجام می شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان با بیان اینکه امسال در مجموع ۲۰ طرح را در استان عملیاتی کرده ایم، گفت: این پروژه ها در قالب تجهیز مدارس در طرح مهر بازگشایی مدارس و همچنین تجهیز ۱۳ پژوهشسرا در سطح استان، آسفالت ۱۰۵ هزار متر مربع محوطه مدارس استان و نیز ایزوگام ۵۶ هزار متر مربع بام مدارس نیازمند عایقکاری و ساخت ۱۶ مدرسه با ۱۱۲ کلاس درس است که با تحویل این پروژه ها ۱۴هزار و ۷۵۶ مترمربع به فضاهای موجود استان اضافه می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha