دستورات طبی باید وارد فرهنگ مردم شود

عضو شورای سیاست‌گذاری سومین جشنواره طب ایرانی با بیان اینکه دستورات طبی باید وارد فرهنگ مردم شود گفت: بسیاری از بیماری‌های گوارشی و سرطان‌ها ناشی از فست‌فود خوری و سبک زندگی اشتباهی است که پیش گرفتیم.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت،دکتر علی مظفرپور عضو شورای سیاست‌گذاری سومین جشنواره طب ایرانی اظهار کرد: شعاری که برای سومین جشنواره طب ایرانی انتخاب شده بود «طب ایرانی؛ مسیر پیشرفت و نوآوری علمی» بود.

وی با اشاره به اینکه ثبت‌نام برای شرکت در این جشنواره از ۲۰ مهرماه آغاز شد و تا ۵ دی‌ماه نیز ادامه داشت افزود: اتفاق خوبی که در این جشنواره افتاد، افزایش ۳. ۵ برابری تعداد شرکت‌کنندگان نسبت به دوره دوم بود.

مظفرپور با بیان اینکه جشنواره در چهار بخش علمی، جوانی جمعیت، فرهنگ و هنر و بخش دانش‌آموزی برگزار شد گفت: اضافه‌شدن بخش دانش‌آموزی به جشنواره به‌این‌علت بود که حرف اصلی طب ایرانی اصلاح الگوی زندگی است و برای آموختن سبک زندگی سالم هم باید از دوران کودکی شروع کرد.

عضو شورای سیاست‌گذاری سومین جشنواره طب ایرانی خاطرنشان کرد: بخش علمی این جشنواره شامل حوزه آموزش، پژوهش و فناوری و درمان و بین‌الملل و پیشکسوت بود و در بخش جوانی جمعیت نیز که سیاست مهم کشور است کارهای شاخص در طب ایرانی را بررسی کردیم.

وی در برنامه «روزنه» رادیو گفت‌وگو ادامه داد: در حوزه فرهنگ و هنر این جشنواره اپلیکیشن‌های کاربردی و آیات قرآنی و فیلم و عکس و پوستر و موشن‌گرافی و داستان کوتاه ارائه شد و در حیطه دانش‌آموزی نیز ایده‌های علمی در حوزه طراحی، نقاشی، اسباب‌بازی و غیره مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل با بیان اینکه دستورات طبی باید وارد فرهنگ مردم شود گفت: بسیاری از بیماری‌های گوارشی و سرطان‌ها ناشی از فست‌فود خوری و سبک زندگی اشتباهی است که پیش گرفتیم و باید به سبک زندگی اصولی و سالم و متناسب با فرهنگ کشورمان برگردیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha