روزانه بین 100 تا 150 نفر به مراکز منتخب کرونا مراجعه می‌کنند

مدیر توسعه و ارتقاء شبکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: روزانه بین 100 تا 150 نفر به مراکز منتخب کرونا مراجعه می‌کنند و طبق آمارهای ثبت شده پاسخ 4 تا 5 درصد تست‌های PCR و رپید مثبت بوده است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از خراسان رضوی،دکتر محمدحسن درخشان اظهار کرد: میزان مراجعات روزانه به مراکز منتخب کرونا تقریباً ثابت بوده و روندهای افزایشی و کاهشی مشاهده نشده و عدد آن به‌طور متوسط بین 100 تا 150 نفر در هر روز بوده است.

وی اضافه کرد: همچنین در میان تست‌های روزانه میزان موارد مثبت کووید هم باید بگوییم که پاسخ 4 درصد PCRها و 5 درصد رپیدها مثبت بوده است.

مدیر توسعه و ارتقاء شبکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: در این روزها موارد خانوادگی را به نسبت موج‌های قبلی کمتر داریم و از مردم می‌خواهیم که در صورت بروز علائم، مراجعه به‌موقع داشته باشند، ضمن اینکه باید اشاره کنیم که در میان موارد مثبت بیشتر کودکان و سالمندان بوده‌اند و باید مراقبت ویژه‌ای از این گروه‌ها و دیگر گروه‌های پرخطر نظیر مادران باردار و بیمارن خاص، صعب‌العلاج و زمینه‌ای داشته باشیم.

دکتر درخشان با بیان اینکه اگر در وضعیت کنونی که به‌طور همزمان درگیر چند زیرسویه جدید و بسیارخطرناک از سویه اومیکرون هستیم با مشکلی مواجه شدیم باید بلافاصله به نزدیک‌ترین پزشک یا مرکز منتخب کرونا مراجعه نماییم، خاطرنشان کرد: فاصله زمانی تا هر مرکز منتخب کرونا به طور متوسط 2 دقیقه با خودرو و کمتر از 10 دقیقه با پای پیاده بوده است و نباید از مراجعه به هنگام غفلت کنیم.

مدیر توسعه و ارتقاء شبکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد تأکید کرد: استفاده از ماسک در اماکن، مجالس، مدارس، مساجد و دیگر مکان‌های شلوغ و پرجمعیت نباید فراموش شود و باید تا حد امکان از انجام کارهای غیرضروری و حضور در جمع‌های شلوغ پرهیز گردد.

دکتر درخشان گفت: از مردم می‌خواهیم که در جهت دوری از بیماری‌های ویروسی از جمله آنفلوآنزا و کرونا و ب‍خصوص کووید 19 به توصیه‌های خودمراقبتی و استفاده از ماسک توجه و در کنار آن از دریافت به‌موقع دُز یادآور واکسن کرونا غافل نشوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha