تنوع موضوعی و اقلیمی آثار در جشنواره فیلم فجر امسال

نجفی در رادیو گفت‌وگو گفت: با اعلام اسامی فیلم‌ها، ترکیب فیلم‌ها تنوع موضوعی و اقلیمی را در بردارد و در این جشنواره شاهد حضور ۱۰ کارگردان فیلم اولی خواهیم بود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت، مسعود نجفی مدیر روابط‌عمومی جشنواره فیلم فجر بیان کرد: امسال جشنواره، شروعی زودهنگام داشت. اسامی فیلم‌های حاضر در بخش سودای سیمرغ اعلام شده و ۲۴ فیلم در این بخش به رقابت می‌پردازند.

وی در مورد جشنواره بین‌الملل خاطرنشان کرد: پس از ۶ سال بخش ملی و بین‌الملل با هم برگزار می‌شود. در بخش بین‌الملل، ۷۲ کشور متقاضی حضور بودند و فیلم‌های انتخاب شده، اولین نمایش خود را در سطح منطقه و جهانی تجربه می‌کنند. بخش بین‌الملل شامل ۳ بخش سینمای سعادت، جلوه‌گاه شرق و جشنواره جشنواره‌هاست که هر بخش شامل ۹ فیلم خارجی و ۲ یا ۳ فیلم ایرانی است. همچنین مقر اصلی این بخش، برج میلاد خواهد بود و علاوه بر نمایش آثار بین‌الملل، بازار فیلم نیز از ۱۷ بهمن آغاز به کار خواهد کرد.

مدیر روابط‌عمومی جشنواره فیلم فجر همچنین ضمن اشاره به نمایش آثار بین‌الملل در سینماهای گالریا، موزه سینما و ارس باران برای مخاطبان گفت: فیلم‌های بین‌الملل از میان آثاری که در فرم‌های فراخوان برای حضور در این بخش اعلام آمادگی کرده بودند، انتخاب شده است.

نجفی اظهار کرد: ۲ یا ۳ فیلم بین‌الملل در روز اکران خواهد شد. در صورت نمایش ۳ فیلم، سانس‌ها از ساعت ۳۰/۱۳ آغاز و در غیر این صورت نمایش فیلم‌ها از ساعت ۳۰/۱۵ شروع می‌شود.

وی در مورد شایعات پیرامون فیلم «قاتل و وحشی» یادآور شد: تا این لحظه تصمیمی برای نمایش فیلمی خارج از آثار اعلام شده، گرفته نشده است.

این مدیر روابط‌عمومی همچنین پیرامون مراسم افتتاحیه و اختتامیه جشنواره فیلم فجر گفت: شروع جشنواره در ۱۲ بهمن با نمایش آثار در سینماهای مردمی و برج میلاد و پردیس ملت آغاز و در ۲۲ بهمن‌ماه، اختتامیه جشنواره برگزار خواهد شد.

نجفی در برنامه «سینما معیار» رادیو گفتگو ابراز خرسندی کرد: با اعلام اسامی فیلم‌ها، ترکیب فیلم‌ها تنوع موضوعی و اقلیمی را در بردارد و در این جشنواره شاهد حضور ۱۰ کارگردان فیلم اولی خواهیم بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha