نشست هم‌اندیشی هنرمندان عمانی در راستای شناخت ملل برگزار شد

نشست هم‌اندیشی هنرمندان عمانی حاضر در چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با حضور محمود فرهنگ و احمد جولایی به منظور همکاری بیشتر برای شناخت تئاتر ملل در محل دبیرخانه دوازدهمین دوره سراسری و اولین دوره بین‌المللی تئاتر صاحبدلان برگزار شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی جشنواره، نشست هم‌اندیشی محمود فرهنگ (دبیر دوازدهمین دوره سراسری و اولین دوره بین‌المللی تئاتر صاحبدلان) و احمد جولایی (دبیر جشنواره بین‌المللی آیینی و سنتی) با یوسف البلوشی کارگردان و عباس الحکیم بازیگر گروه نمایشی کشور عمان که برای حضور در جشنواره تئاتر فجر به ایران آمده‌اند، روز سوم بهمن در محل دبیرخانه تئاتر صاحبدلان برگزار شد.

در ابتدای این نشست مهمانان ضمن معرفی آثار نمایشی خود در این دوره از جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به سایر فعالیت‌های‌شان نظیر شرکت در جشنواره‌های بین‌المللی کشورهای اسلامی منطقه و قاره آسیا و آفریقا و جوایزی که در این جشنواره‌ها دریافت کرده‌اند، اشاره کردند.

به گفته این هنرمندان در حال حاضر تعداد فعالان و فارغ‌التحصیلان عرصه نمایش در کشور عمان محدود است اما آن‌ها استقبال خوبی از نمایش‌های برگرفته از متون دینی و صدر آن قرآن مجید داشته‌اند.

احمد جولایی، مسئول کمیته وبینارهای دوازدهمین دوره سراسری و اولین دوره بین‌الملل تئاتر صاحبدلان در مورد ترجمه و تبادل آثار و ادبیات نمایش بین دو کشور صحبت کرد و هنرمندان عمانی نیز قول دادند تا برای تولید و تدوین کتاب «تاریخ تئاتر عمان» با این پژوهشگر همکاری لازم را داشته باشند.

محمود فرهنگ، دبیر دوازدهمین دوره سراسری و اولین دوره بین‌المللی تئاتر صاحبدلان در این نشست بخش‌های مختلف این رویداد تئاتری را معرفی کرد و در مورد ظرفیت‌های آن توضیحاتی ارائه کرد.

در ادامه قرار شد تا هنرمندان کشور عمان با توجه به سطح کیفی آثار تولیدی هنرمندان ایران و به منظور شناخت آثار هنری ملل، عکس و کتاب‌هایی در حوزه تاریخ نمایش کشور عمان در جهت ترجمه و چاپ در اختیار دبیر تئاتر صاحبدلان قرار دهند.

در پایان این نشست کتاب «تاریخ معاصر غرب» نوشته احمد جولایی همراه با کاتالوگ رویداد تئاتر صاحبدلان به همراه چند نمایشنامه از آثار چاپ شده انتشارات اداره کل هنرهای نمایشی به مهمانان اهدا شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha