عملیات جست‌وجو و نجات زلزله‌زدگان در خوی پایان یافت/ تسریع و تداوم امدادرسانی در مناطق زلزله‌زده

رئیس جمعیت هلال‌احمر از پایان عملیات جست و جو و نجات زلزله زدگان در شهرستان خوی، خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت؛ دکتر کولیوند، با اشاره به وقوع زلزله 5.9 ریشتری در شهرستان خوی، گفت: صبح امروز عملیات جست‌وجو و نجات پایان یافت.

وی ادامه داد: 70 روستا متاثر از زمین لرزه خوی هستند که امدادرسانی به آن‌ها انجام شده است. امدادگران جمعیت هلال احمر، برای اسکان اضطراری افراد آسیب دیده در زلزله، 14 اردوگاه دایر کردند، در تلاشیم تا تعداد اردوگاه‌ها را به 24 اردوگاه برسانیم.

رئیس جمیعت هلال احمر با اشاره به اینکه امدادگران از استان‌های کردستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، قزوین، اربیل و تهران برای امدادرسانی بهتر و سریع‌تر به شهرستان خوی، آمده‌اند، افزود: با استفاده از 2 فروند هواپیما با کمک نیروی هوایی، اقلام زیستی و تغذیه‌ای را به شهرستان خوی ارسال کردیم.

کولیوند عنوان کرد: با توجه به برودت هوا و کاهش دما در شهرستان خوی، دغدغه ما برپایی اسکان اضطراری و توزیع تغذیه و وسایل گرمایشی بین افراد آسیب دیده است.

گفتنی است، دیشب هشتم بهمن ماه، در ساعت 21:44 زمین لرزه 5.9 ریشتری در عمق 7 کیلومتر در شهرستان خوی به وقوع پیوست که 30 نفر از افراد مصدومان در بیمارستان‌ها بستری هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha