سید نظام‌الدین موسوی: تماشای آثار جشنواره فجر به درک مسئولان از مشکلات مردم کمک می‌کند

سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی می‌گوید تماشای نمایش‌های جشنواره فجر به درک دقیق مسئولان از مشکلات مردم به‌ویژه هنرمندان و خالقان آثار نمایشی کمک می‌کند تا آن‌ها بتوانند در حد امکان برای رفع مشکلات‌ مردم و جامعه هنری تلاش کنند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی جشنواره تئاتر فجر،سید نظام‌الدین موسوی، سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با حضور در مجموعه تئاتر شهر به تماشای نمایش «آلاء» به نویسندگی و کارگردانی محمد کاظم‌تبار در تالار قشقایی نشست. به این بهانه با او به گفت‌‍‌وگو نشستیم و موسوی از تئاتر و ضرورت حضور تصمیم‌سازان و مدیران کشور در سالن‌های نمایش و تماشای آثار نمایشی حرف زد.

او در ابتدا با بیان اینکه تئاتر یک هنر پایه است، گفت: «بسیاری از هنرمندان فعال در عرصه هنرهای نمایشی شروع فعالیت‌شان در تئاتر را جزو بزرگ‌ترین افتخارات خود می‌دانند.»

او ادامه داد: «تئاتر از مردمی‌ترین هنرهایی است که برخلاف آنچه در اذهان عمومی جا افتاده است، یک هنر لاکچری به شمار نمی‌آید بلکه برای همه مخاطبان قابل‌دسترس و سهل‌الوصول است.»

سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با ابراز خشنودی از توجه و استقبال مردم به آثار اجراشده در چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر افزود: «هر چقدر به رونق تئاتر کمک کنیم، باعث افزایش شور و نشاط اجتماعی و بالا بردن سطح کیفی آثار این هنر والا خواهیم شد.»

او ادامه داد: «خوشبختانه امروز به‌رغم تمامی مشکلاتی که مردم با آن روبه‌رو هستند، باز هم توجه‌شان به تئاتر کمرنگ نشده است و استقبال خوبی از اجراها داشته‌اند.»

موسوی با اشاره به حضور مدیران و دولتمردان و مسئولان در سالن‌های تئاتر طی روزهای برگزاری جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر گفت: «حضور دولتمردان به‌عنوان تماشاگر تئاتر در سالن‌های نمایشی وظیفه‌ای است که در مقابل هنر و هنرمندان دارند. تئاتر روایتی از زندگی جاری مردم است و باید مورد توجه قرار بگیرد. این هنر بخشی از ساختار اجتماعی، فرهنگی و هنری کشور را تشکیل می‌دهد.»

او افزود: «از سوی دیگر نمایندگان مجلس و دیگر عزیزانی که در دولت فعالیت می‌کنند نیز به هنر تئاتر علاقه‌مند هستند و این حضور از وجهی دیگر به دلیل علاقه‌شان به این هنر است. خود من به‌شخصه هر ساله به‌واسطه سابقه‌ای که در حوزه فرهنگ و رسانه دارم تا جایی که بتوانم در جشنواره‌های مختلف تئاتر، موسیقی و سینما شرکت می‌کنم.»

سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: «این آمدوشدها و تماشای آثار به درک دقیق مسئولان از مشکلات مردم به‌ویژه هنرمندان و خالقان آثار نمایشی کمک می‌کند تا آن‌ها بتوانند در حد امکان برای رفع مشکلات‌ مردم و جامعه هنری تلاش کنند.»

موسوی در پاسخ به اینکه مجلس شورای اسلامی تا چه میزان می‌تواند در راستای کمک به اقتصاد تئاتر اقدام کند، گفت: «تئاتر هنری مظلوم است و متأسفانه بودجه‌ محدودی برای این هنر در نظر گرفته می‌شود. برخلاف تصور بعضی از افراد مبنی بر اینکه گسترش شبکه‌های اجتماعی و تولید آثار سینمایی و تلویزیونی باعث کم‌فروغ شدن استقبال مخاطبان از تئاتر شده است، شور و استقبال مردم و هنردوستان در حوزه تئاتر ایجاب می‌کند تا به این حوزه کمک شود.»

او ادامه داد: «فکر نمی‌‎کنم هیچ هنر دیگری بتواند جای تئاتر را بگیرد. این هنر در تمام دنیا جایگاهش تضعیف نشده و از ادامه کار بازنمانده است. به همین دلیل قطعاً باید به هنر تئاتر بها داد.»

موسوی در پایان گفت: «در تلاش هستیم تا طبق صحبت‌هایی که با مدیرکل هنرهای نمایشی و مدیریت مجموعه تئاتر شهر داشتیم، برای تعیین تکلیف حریم مجموعه تئاتر شهر و بودجه تئاتر جلسه‌ای در مجلس داشته باشیم که امیدوارم اتفاقات خوبی در این زمینه رخ بدهد.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha