خودکفایی در ساخت پوشش عایق با کاربرد در صنعت برق

مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان گفت: پوشش عایقی که تولید کردیم برای مقرها و ایزولاتورهای صنعت برق کاربرد دارد و از خروج ارز از کشور نیز جلوگیری خواهد کرد.

به گزارش گروه علمی و فناوری خبرگزاری سلامت،دکتر منیره تقوایی مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان در زمینه بومی‌سازی تجهیزات و دستیابی به دانش فنی ساخت پوشش عایق اظهار کرد: پوششی که ما تولید کردیم برای مقرها و ایزولاتورهای صنعت برق کاربرد دارد و مورداستفاده قرار می‌گیرد.

وی افزود: وجود این پوشش‌ها در مناطق جنوبی کشور و مناطقی که رطوبت دارند و میزان آلودگی در آن‌ها بالاست ضروری است تا مشکلی در سیستم برق آن‌ها ایجاد نشود.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان گفت: ما برای اولین‌بار این پوشش‌ها را در کشور تولید کردیم و علاوه بر اینکه کشور را در این زمینه به خودکفایی رساندیم تأمین نیاز داخل و خارج کشور را نیز انجام دادیم.

تقوایی اظهار کرد: مشکل ریزگردها مختص یک منطقه نیست و کل کشور را شامل می‌شود و ازآنجایی‌که این موضوع در کنار عوامل محیطی و به‌ویژه رطوبت موجب اختلال در صنعت برق می‌شد و جریان عبور برق را دچار مشکل می‌کرد برای جلوگیری از خروج برق و هزینه بالایی که داشت، این پوشش‌ها را تولید کردیم.

وی با بیان اینکه این پوشش‌ها از جنس سیلیکونی و عایقی و آب‌گریز و خود تأمین‌شونده هستند و در مقرهای شیشه‌ای و سرامیکی مستقر می‌شوند گفت: این عایق‌ها مانع از نِشستن آلودگی و تشکیل لایه رسانه در حضور رطوبت بر روی مقرها می‌شوند و در نتیجه نشتی برق ایجاد نمی‌شود و کارایی شبکه برق هم بالا خواهد رفت.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان در برنامه «روزنه» رادیو گفت‌وگو اظهار کرد: باتوجه‌به اینکه این محصول دانش فنی بالایی دارد مسلماً درمورد استفاده از آن با مشکل تحریم مواجه نخواهیم بود و حداقل از خروج سه میلیون دلار جلوگیری می‌شود ضمن اینکه باتوجه‌به مشکل ریزگردها در کشورهای همسایه، برای صادرات این محصول نیز افق روشنی را پیش رو داریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha