۱۹ اردوگاه اسکان اضطراری در خوی برپا شد/ آغاز توزیع اقلام امدادی، ساعاتی پس از وقوع زلزله

رئیس جمعیت هلال احمر، با اشاره به وقوع زمین لرزه ۵.۹ ریشتری در شهرستان خوی، اهم اقدامات هلال‌احمر، در امدادرسانی به زلزله‌زدگان تشریح کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت؛ دکتر کولیوند گفت: بعد از تایید خبر وقوع زلزله، 7 تیم ارزیاب به شهرستان خوی اعزام شد، همچنین پس از ارزیابی اولیه، در استان‌ آذربایجان غربی، وضعیت قرمز و در استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، زنجان، قزوین، تهران، گیلان و مازندران، وضعیت نارنجی اعلام شد.
وی ادامه داد: فراخوان اعضای سامانه مدیریت پاسخگویی اضطراری سازمان، استان آذربایجان غربی و استان‌های معین و تشکیل جلسه پاسخ اضطراری به حوادث و سوانح در محل EOC سازمان و استان حادثه دیده و استان‌های معین از اقدامات دیگری بود که بلافاصله انجام شد.
کولیوند افزود: تبادل اطلاعات با مراکز فرماندهی عملیات اورژانس و سازمان راهداری کشور توسط سازمان و هلال احمر استان آذربایجان غربی در گام‎های بعدی انجام شد.
رئیس جمعیت هلال‌احمر با اشاره به حضور میدانی در مناطق زلزله‌زده به همراه سرپرست سازمان امداد و نجات، افزود: اعزام 5 تیم ارزیاب ستادی از سازمان امداد و نجات، آماده‌باش تیم‌های امداد هوایی استان‌های معین و اعزام تیم های آنست از استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، تهران، زنجان، همدان و سازمان امداد و نجات، برپایی اردوگاه‌های اسکان اضطراری در سطح شهرستان خوی در 19 منطقه و آغاز مرحله توزیع اقلام امدادی در بین آسیب دیدگان در روستاها در ساعات ابتدایی پس از زمین لرزه از اقدامات دیگر جمعیت هلال احمر در این زمین‌لرزه بوده است.
رئیس جمعیت هلال احمر، با اشاره به توزیع هزار و 664 دستگاه چادر، شامل 476 چادر مسافرتی و هزار و 188 چادر امدادی، عنوان کرد: 60 شعله والور، 280 بخاری برقی، 280 بسته غذای 72 ساعته، 2 هزار و 299 تخته پتو و هزار و 15 تخته موکت بین افراد آسیب‌دیده توزیع شد.
گفتنی است، زلزله در ساعت 21:44 شب گذشته هشتم بهمن‌ماه در بخش فیرورق شهرستان خوی، 261 هزار و 387 نفر، شامل 77 هزار و 920 خانواده، 2 شهر و 86 روستا را متاثر کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha