امدادرسانی به ۵۲  مسافر گرفتار برف و کولاک/ آماده باش تیم درمان اضطراری و سحر زنجان به منطقه زلزله زده خوی

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: تیم های عملیاتی هلال احمر این استان در ۲۴ ساعت گذشته برای ۵۲ مسافر در راه مانده ناشی از برف و کولاک در جاده های زنجان امدادرسانی کردند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) زنجان، سید قاسم موسوی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهارکرد: با توجه به بارش برف در استان زنجان در مدت بیان شده، ۸۱ تیم عملیاتی متشکل از ۴۹ امدادگر و نجاتگر در ۱۳ حادثه به هموطنان امدادرسانی کردند.

وی اظهارداشت: در این حوادث ۶۲ نفر از هموطنان آسیب دیدند که از این تعداد چهار مورد برای سوانح رانندگی بود که ۲ نفر از مصدومان به مراکز درمانی منتقل شدند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: ۹ مورد حادثه برف و کولاک با امدادرسانی به ۵۲ نفر از هموطنان گرفتار برف و کولاک در جاده های ارتباطی شهرستان های زنجان، خرم دره، خدابنده و ایجرود انجام شده است.

موسوی تأکید کرد: پایگاه های ثابت و موقت هلال احمر در محورهای پرتردد و حادثه خیز استان در آماده باش کامل برای امدادرسانی هستند و همچنین به اقلام زیستی و غذایی برای در راه ماندگان و اسکان اضطراری موقت نیز تجهیز شده است.

آماده باش تیم های درمان اضطراری و سحر هلال احمر زنجان برای ارائه خدمات در خوی

وی در ادامه با اشاره به وقوع زلزله در شهرستان خوی و با توجه به اینکه زنجان معین آذربایجان غربی است خاطرنشان کرد: به محض وقوع این حادثه بلافاصله اعلام فراخوان و آماده باش به همه نیروها در شهرستان ها و پایگاه ها داده شد.

این مسئول تصریح کرد: سه تیم واکنش سریع و یک تیم آنست(سگ های زنده یاب) همراه با تجهیزات مورد نیاز بلافاصله به این منطقه زلزله زده اعزام شدند و اقدامات امدادی این تیم های اعزامی در شهرستان خوی آغاز شد.

موسوی با بیان اینکه ۲ تیم تخصصی درمان اضطراری(BHCU) و تیم سحر(سفیران حمایت روانی) هلال احمر استان از آمادگی لازم برای اعزام به منطقه زلزله زده برخوردارهستند افزود: این تیم ها متشکل از اعضای داوطلبان و جوانان است که در حالت آماده باش قرار دارند و به محض اعلام نیاز جمعیت هلال احمر کشور این تیم های تخصصی در منطقه زلزله زده خوی برای امدادرسانی حضور خواهند یافت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha