آغاز فعالیت مرکز آموزش مداوم علوم پزشکی گراش با برگزاری ۳ دوره بازآموزی

تمامی پزشکان و پیراپزشکان برای تمدید پروانه شغلی خود، موظف هستند سالانه ۲۵ امتیاز بازآموزی را کسب نمایند که این مهم، با شرکت در برنامه های حضوری و غیر حضوری آموزش مداوم محقق می شود.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس،حامد نیساری، "مدیر آموزش مداوم علوم پزشکی گراش" گفت: «راه اندازی و آغاز فعالیت آموزش مداوم دانشکده علوم پزشکی گراش کار بسیار ارزشمندی بود که با تلاش کارکنان مرکز آموزش مداوم و پیگیری های مسئولین علوم پزشکی انجام شد.»

وی درباره هدف، اهمیت و نوع فعالیت "آموزش مداوم" در دانشگاه ها گفت: «هدف مرکز آموزش مداوم این است که با اجرای برنامه‌های آموزشی مبتنی بر استانداردهای روز و شیوه های نوین و موثر آموزشی، کارآیی و اثربخشی خدمات خود را ارتقا دهد. مرکز آموزش مداوم وظیفه برنامه ریزی، هماهنگی و پشتیبانی دوره های باز آموزی به جهت ارتقاء سطح مهارت های شغلی فارغ التحصیلان جامعه پزشکی، پرستاری، پیراپزشکی و سایر حوزه های مرتبط با علوم پزشکی را بر عهده دارد.

نیساری درباره اهمیت راه اندازی آموزش مداوم در گراش نیز افزود: «تمامی پزشکان و پیراپزشکان برای تمدید پروانه شغلی خود، موظف هستند سالانه ۲۵ امتیاز بازآموزی را کسب نمایند که این مهم، با شرکت در برنامه های حضوری و غیر حضوری آموزش مداوم محقق می شود.» وی تصریح کرد:« تا پیش از این، جامعه پزشکی شهرستان گراش می بایست برای دریافت این امتیازات، در کارگاه‌های حضوری در سطح کشور و یا کارگاه های غیر حضوری برگزار شده توسط دیگر دانشگاه ها شرکت می کردند که چالش های خاص خودش را داشت، لذا با راه اندازی آموزش مداوم دانشکده، این کارگاه‌ها در گراش برگزار می شود وعزیزان می‌توانند با حضور در این دوره ها، ضمن دریافت آخرین آموزش های روز در حوزه پزشکی، امتیازات لازم بازآموزی را هم کسب نمایند. همچنین همه جامعه پزشکی سراسر کشور می توانند در کارگاه‌های برگزار شده در گراش ( حضوری یا غیرحضوری) شرکت کنند.

وی درباره فعالیت هفته های اخیر گفت: در چند هفته اخیر سه دوره آموزشی شامل دو دوره حضوری و یک دوره غیرحضوری با حضور ۳۰۰ نفر از پزشکان متخصص و عمومی سراسر کشور، طبق دستورالعمل ها و استاندارد های اداره کل آموزش مداوم وزارت بهداشت، برگزار شد که توسط کارشناسان اداره کل آموزش مداوم وزارت بهداشت رصد و مورد تایید و تقدیر قرار گرفت. نیساری از همراهی و حمایت های هیات رئیسه دانشکده و همچنین همه همکارانی که در مسیر اخذ مجوزبرگزاری دوره های آموزش مداوم، همکاری کردند، قدردانی کرد.

«حامد نیساری مدیر آموزش مداوم گراش در سال ۱۴۰۱ به عنوان ارزیاب کشوری فرایند اعتباربخشی بیرونی مراکز آموزش مداوم دانشگاه‌های علوم پزشکی، از سوی اداره کل آموزش مداوم وزارت بهداشت انتخاب شد»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha