لوکس‌سواران ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان به دولت بدهی دارند

روزنامه دنیای اقتصاد:اگر قرار بر تحقق کامل و جامع درآمد مالیاتی چهارهزارمیلیاردتومانی از محل خودروهای لوکس باشد، (با توجه به ۴۰۰میلیارد تومان وصول‌شده فعلی) باید سه‌هزار و ۶۰۰میلیارد تومان دیگر جذب شود.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری سلامت(طبنا)، به نقل از روزنامه دنیای اقتصاد با یک حساب و کتاب ساده خبر داده که دولت از چهارهزار میلیارد تومان مالیات از لوکس‌سواران، تنها ۴۰۰ میلیارد تومان را وصول کرده و هنوز ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان باقی مانده است.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور در حالی پیش‌بینی جذب درآمد چهارهزار میلیارد تومانی از ناحیه مالیات خودروهای لوکس را تا پایان امسال ارائه کرده که طبق آخرین آمار، تاکنون تنها ۴۰۰میلیارد تومان از این ناحیه جذب شده است.

این روزنامه در ادامه نوشته است: اگر قرار بر تحقق کامل و جامع درآمد مالیاتی چهارهزارمیلیاردتومانی از محل خودروهای لوکس باشد، (با توجه به ۴۰۰میلیارد تومان وصول‌شده فعلی) باید سه‌هزار و ۶۰۰میلیارد تومان دیگر جذب شود. با توجه به بازه زمانی کمتر از دوماهه تا پایان سال، تحقق این رقم غیرممکن به نظر می‌رسد و به سال بعد موکول خواهد شد. اینکه سه‌هزار و ۶۰۰میلیارد تومان مالیات از محل خودروهای لوکس تا آخر سال به خزانه دولت واریز شود، بسیار بعید است.

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha