کاهش ۱۵۰ هزار تومانی قیمت گوشت از هفته آینده

رییس سازمان دامپزشکی اظهار کرد: با صدور مجوز ورود دام زنده از هفته گذشته، قیمت گوشت حداقل ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تومان در هفته آینده کاهش خواهد یافت.

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری سلامت،دکتر سید محمد آقامیری رئیس سازمان دامپزشکی کشور اظهار کرد: این سازمان در راس نظارتهای بهداشتی و ایجاد امنیت غدایی مردم وظیفه نظارتی دارد که از مزرعه تا سفره را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: اخیرا به دلیل کمبود عرضه در بازار و اثرگذاری تقاضا، قیمتها افزایش یافته است. تنظیم بازار وظیفه سازمان دامپزشکی نیست اما سیاستهایی اتخاذ شده تا با همکاری وزارت جهاد کشاورزی ورود لاشه گوشت و گوشت گرم تا پایان خرداد ادامه داشته باشد.

وی از سوداگران و واسطه‌ها که سفره مردم را تحت فشار قرار می‌دهند نام برد و اظهار کرد: این سوداگردان دامهای دامداران را با قیمت پایین خریدند تا پس از افزایش قیمت آن را بفروشند. اما با صدور مجوز ورود دام زنده از هفته گذشته، قیمت گوشت حداقل ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تومان در هفته آینده کاهش خواهد داشت.

آقامیری در برنامه «صبح و گفتگو» رادیو گفت‌وگو بیان کرد: واردات به اندازه‌ای نخواهد بود که دامداران متضرر شوند. دولت با توجه به کمبود عرضه، واردات را تا پایان ماه مبارک رمضان انجام خواهد داد و این جزو وظایف دولت است. دامداران دام خود را نگه نمی‌دارند بلکه گرانی گوشت از سمت سوداگران است. سوداگران اگر دام خود را نگه دارند، قطعا متضرر خواهند شد. واردات تا زمانی که بازار به تعادل برسد، ادامه خواهد داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha