نصب پیشرفته ترین دستگاه لقاح مصنوعی در مرکز ناباروری میلاد

جانشین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در راستای ارتقای خدمات حوزه ناباروری، دستگاه لقاح مصنوعی به عنوان یکی از پیشرفته ترین و به روزترین دستگاه ها در حوزه درمان ناباروری برای مرکز ناباروری میلاد خریداری شده است تا زوجین نابارور با تعرفه دولتی از خدمات آن بهره مند شوند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از خراسان رضوی،دکتر ایوب توکلیان با بیان اینکه در راستای افزایش جمعیت در سطح کلان کشور و به تبع آن در موضوع ناباروری در حوزه بهداشت و درمان باید برنامه‌ریزی‌های جدی صورت گیرد اظهار کرد: در این راستا افتتاح مرکز ناباروری میلاد در بیمارستان امام رضا (ع) مشهد همزمان با دهه فجر امسال از اقدامات دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این زمینه به شمار می رود.

جانشین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه تا کنون بیش از ۱۶۰ هزار زوج نابارور در مناطق زیر پوشش این دانشگاه شناسایی شده‌اند خاطر نشان کرد: هم اکنون پنج مرکز درمان ناباروری شامل چهار مرکز خصوصی و یک مرکز دولتی در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد فعال است.

موفقیت ۲۵ درصدی اعمال جراحی حوزه ناباروری

جانشین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: موفقیت درمان ناباروری به عواملی همچون سلامت جسم، سن، اقدام به موقع و غیره بستگی دارد و هم اکنون بین ۲۰ تا ۲۵ درصد از اعمال جراحی درمان ناباروری در مشهد موفقیت آمیز هستند.

دکتر توکلیان افزود: گاهی برای درمان ناباروری لازم است چند عمل جراحی صورت گیرد تا به نتیجه مورد نظر رسید که بدین منظور بین ۲۰ تا ۲۵ درصد افراد در نخستین عمل جراحی به نتیجه مثبت می رسند.

دکتر توکلیان در ادامه همچنین گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۲ هزار و ۴۵۰ نوزاد نارس در بیمارستان خاتم الانبیا مشهد غربالگری بینایی شدند و ۲۸۰ نفر از نوزادان شناسایی شده تحت درمان قرار گرفته اند.

به گفته وی، با اقدامات انجام شده اکنون آمار نابینایی نوزادان نارس در مشهد به صفر رسیده است.

راه‌اندازی اورژانس دندانپزشکی در بیمارستان امام رضا(ع)

جانشین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد پیرامون سایر اقدامات این معاونت در راستای ارتقای سطح سلامت طی یک سال اخیر افزود: راه‌اندازی اورژانس دندانپزشکی در بیمارستان امام رضا(ع) و ارائه خدمات دندانپزشکی با تعرفه‌های مناسب از دیگر خدمات این معاونت به شمار می‌رود.

دکتر توکلیان افزود: در راستای اجرای طرح ملی کاشت حلزون با حمایت دولت سیزدهم و تلاش مسوولان و متولیان دانشگاه علوم پزشکی مشهد عمل کاشت حلزون که حدود پنج میلیارد ریال هزینه آن می‌شود به صورت رایگان در حال انجام است.

به گفته وی، با پیشرفت ۷۵ درصدی طرح کاشت حلزون در مشهد، لیست انتظار عمل کاشت حلزون از ۳۰۰ نفر در شهریورماه امسال اکنون به کمتر از ۸۰ مورد رسیده است.

وی با اشاره به اینکه اکنون هفته‌ای بین ۱۵ تا ۲۰ عمل کاشت حلزون در بیمارستان قائم (عج) مشهد انجام می شود، ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون ۲۵۰ کاشت حلزون رایگان برای درمان مشکلات شنوایی کودکان زیر ۴ سال در این بیمارستان انجام شده است .

جانشین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه سرطان یکی از چالش‌های مهم حوزه درمانی است، افزود: مراکز غربالگری سرطان با هدف پیشگیری در بیمارستان‌های امید، دکتر شیخ و شهید هاشمی‌نژاد مشهد، تجهیز و به روزرسانی شده و سطح خدمات آنها در حال ارتقا است.

دکتر توکلیان افزود: همچنین در بحث درمان سرطان نیز دستگاهی بسیار پیشرفته برای سرعت در انجام رادیوتراپی بیماران سرطانی به مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان در بیمارستان امید مشهد در حال نصب و راه اندازی است.

تزریق رایگان داروی بیماران مبتلا به هافمن در مشهد

جانشین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تاکنون ۵۷ بیمار مبتلا به SMA یا "وردینگ هافمن" در مناطق زیر پوشش این دانشگاه در استان خراسان رضوی شناسایی شده‌اند.

دکتر توکلیان با بیان اینکه هزینه هر شیشه شربتی که این بیماران باید مصرف کنند حدود ۱۰۰ میلیون ریال است که در ماه بین ۲ تا سه شیشه شربت باید مصرف کنند، افزود: هزینه داروی تزریقی این بیماران نیز بیش از ۹۰۰ میلیون ریال است که به همت دولت سیزدهم در دانشگاه علوم پزشکی مشهد به صورت رایگان انجام می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین در دولت مردمی در راستای حمایت از بیماران دیالیزی هزینه دیالیز این بیماران به صورت رایگان در مراکز دولتی در حال انجام است و در این راستا تخت های جدید دیالیز شامل ۱۰ تخت در بیمارستان امید، چهار تخت در بیمارستان رشتخوار، ۱۶ تخت در بیمارستان امام رضا و بخش ایزوله دیالیز در شهرستان درگز انجام شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha