بررسی خاصیت ضد سرطانی نانو میکرحباب های ازُن و اکسیژن

اساتید و دانشجویان گروه ژنتیک و فیزیولوژی دانشکده پزشکی مشهد با آغاز مطالعه و بررسی حیوانی غنی سازی آب از طریق حل کردن نانو میکر حباب ها ی ازُن و اکسیژن به خاصیت ضد سرطانی حبابهای حل شده در آب دست یافتند و این پژوهش موفق در مجلات معتبر بین المللی "سلاولار فیزیولوژی" به ثبت رسیده است .

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت،دکتر حمید رضا رحیمی، استادیار گروه ژنتیک دانشگاه علوم پزشکی مشهد و سرپرست تیم تحقیقاتی این پروژه مطالعاتی ضمن تقدیر از اساتید و دانشجویان فعال در این طرح، با بیان این مطلب که این مطالعه بر روی حیوانات ازمایشگاهی که دچار سرطان سینه بوده اند به انجام رسیده است اظهار کرد: خاصیت ضد سرطانی این مطالعه علمی پزشکی به اثبات رسیده است.

وی در تشریح کاربردهای این مطالعه موفق خاطر نشان کرد: بیشتر حجم بدن انسان را آب تشکیل داده است و در تمام نسوج بدن نیز آب وجود دارد، لذا می تواند حامل مواد ضد سرطانی نیز باشد.

استاد یار گروه ژنتیک و پزشکی مولکولی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: با بهره گیری از مطالعات و تحقیقاتی که در سطح دنیا در زمینه های مختلف به انجام رسیده است، به این نتیجه دست یافته ایم، که می توانیم، مقدار زیادی از نانو میکر حبابها و اکسیژن و ازُن را در داخل آب ها به دام بیندازیم، لذا با استفاده از تکنولوژی های موجود آزمایشگاهی، مقدار قابل توجهی از آب را غنی کردیم و این آب های غنی شده را به جای آب های معمولی در اختیار حیوانات ازمایشگاهی (موش ها) که دارای سرطان سینه هستند قرار دادیم تا به جای آب های معمولی از آب های غنی شده به( اکسیژن، اوزون و حبابهای هوا) تغذیه کنند.

وی ادامه داد: حباب های موجود از طریق آب های غنی شده حاصل تغذیه حیوان، به محل توده های سرطانی نفوذ نموده و خاصیت ضد سرطانی خود را بروز داده که اثر امید بخش این حبابها بهبودی بافت های سرطانی است.

دکتر رحیمی تصریح کرد: در مناطق مختلف دنیا تحقیقاتی با موضوع نانو میکر حبابها در آب برای درمان بیماران مفصلی و مشکلات جسمی و همچنین جوان سازی، صورت گرفته است، ولی برای اثر بخشی بیماری سرطان از طریق آب های غنی شده اولین تحقیقاتی است که صرفا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام گرفته است.

وی ابراز امیدواری کرد: پس از تحقیقات کافی بعنوان یک طرح تحقیقاتی آن را وارد فاز مطالعات انسانی نمائیم.

این مقاله در یکی از معتبر ترین مجلات بین المللی "سلاولار فیزیولوژی" به ثبت رسیده است و اثبات گردیده است که با این روش، بیان ژن های سرطانی کاهش پیدا می کند و از طرفی هم اندازه تومورهای سرطانی که به موش ها القاء شده بود تحت تاثیر مثبت این روش درمانی قرار می گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha