٧۶ هزار نفر از اتباع زیر پوشش واکسیناسیون قرار گرفتند

مدیر گروه پیشگیری و درمان بیماریهای واگیر دار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهداظهار کرد: تا کنون ٧۶هزارو ١٢٢ دز واکسن به اتباع در گروه سنی زیر ۱۵ سال تزریق شده است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از خراسان رضوی،دکتر زهرا نهبندانی اظهار کرد: در قالب این برنامه به گروه سنی ۹ ماه تا ۱۵ سال واکسن سرخک، به افراد از بدو تولد تا ۱۵ سال واکسن پولیو یا فلج اطفال و به افراد ۵ سال به بالا واکسن کرونا تزریق می‌شود.

وی با بیان اینکه علاوه بر این از ابتدای بهمن ماه امسال برنامه تکمیلی غربالگری سل آغاز شده تا در صورت مشاهده هرگونه مشکلی اقدام لازم صورت پذیرد، خاطرنشان کرد: این برنامه که به تازگی آغاز شده در اتباع بالای ۱۲ سال انجام می‌شود، برنامه‌ای که تا فروردین ماه سال آینده ادامه می‌یابد و در این برنامه کلیه خدمات آزمایشگاهی، سونوگرافی، درمانی، ویزیت پزشک متخصص و غیره به‌صورت رایگان انجام می‌شود.

مدیر گروه پیشگیری و درمان بیماریهای واگیر دار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: ۱۲۱ هزارو ۷۱ نفر در گروه سنی زیر ۱۵ سال اتباع داریم که تا کنون ٧۶ هزار و ١٢٢ دُز واکسن به این گروه سنی تزریق شده است؛ همچنین اتباع بالای ۱۲ سال هم ۲۵۲ هزار و ۹۵۷ نفر هستند که برنامه غربالگری آنان از اول بهمن ماه امسال آغاز شده و به مدت ۳ ماه و تا پایان فروردین ماه سال آینده ادامه می‌یابد.

وی بیان کرد: ما از اتباع زیر ۱۵ سال و بالای ۱۲ سال می‌خواهیم که به مراکز بهداشتی مراجعه کنند و ضمن دریافت واکسن از خدمات مختلف و رایگان حوزه‌های کودکان، دانش‌آموزان، مادران باردار، سالمندان و دیگر گروه‌ها بهره‌مند شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha