فیلمسازان جوان را به خوبی درک می‌کنم/ «زیبا صدایم کن» را به زودی خواهم ساخت

رسول صدرعاملی تهیه کننده فیلم سینمایی «جنگل پرتقال» با حضور در جشنواره فیلم فجر از دلیل حمایت از فیلمسازان جوان و ساخت جدیدترین اثرش گفت.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت،رسول صدرعاملی تهیه کننده فیلم سینمایی «جنگل پرتقال» در گفت‌گو با ستاد خبری چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر درباره استعدادیابی کارگردانان نسل جوان بیان کرد: من به شخصه خودم پیگیر این افراد هستم. زمانی که دبیر جشنواره فیلم کوتاه حسنات اصفهان در سال‌های گذشته بودم، فیلم‌هایی که از نقاط مختلف ایران می‌فرستادند را بررسی می‌کردیم و برای من اینکه چه کارگردانی بهتر است و چه کسی فیلمساز خوبی است و می‌تواند آینده سینمای ایران باشد، مهم بود.

او در ادامه افزود: من در حد توانم و تا جایی که ممکن است استعدادهای نسل جوان سینما را شناسایی می‌کنم و با آنان کار می‌کنم. با آرمان خوانساریان- کارگردان فیلم «جنگل پرتقال» هم در جشنواره حسنات اصفهان آشنا شدم که فیلمش در آن جشنواره جایزه گرفت.

این فیلمساز پیشکسوت سینما در ادامه این بحث اضافه کرد: زمانی که در بنیاد سینمایی فارابی عضو گروه باشگاه فیلم اولی‌ها بودم، آثار و سابقه فیلمسازانی که آثارشان را ارسال می‌کردند بررسی کردیم، نزدیک ۶۰۰ نفر شرکت کردند که حدود ۷۰ الی ۸۰ نفر که بهترین بودند انتخاب شدند. به هر حال نسل آینده سینمای ایران این افراد هستند و ما باید تلاش کنیم سینما را به آنان بسپاریم.

او در ادامه با اظهار امیدواری برای ادامه پیدا کردن راه سینما گفت: مطمئنم راه سینما ادامه پیدا می‌کند و با توجه به نبوغ و خلاقیتی که در فیلمسازان دهه‌های اخیر است بهتر از این نیز می‌شود.

صدرعاملی در پاسخ به این پرسش که سرمایه گذاری روی فیلمسازان نسل جوان ریسک خاص خودش را دارد، شما به عنوان یک فیلمساز مطرح چگونه در این زمینه این این ریسک را متقبل می‌شوید، توضیح داد: چون خودم خیلی سخت فیلم ساختم و سینما را با تجربه‌های بسیار دشوار در طول چهار دهه اخیر، یاد گرفتم، حس می‌کنم چه اتفاقی باید بیفتد تا آنان بتوانند استعداد خودشان را بروز دهند. شاید خودم فیلمساز بوده‌ام بهتر می‌توانم این موضوع را درک کنم.

وی درباره جزییات ساخت «جنگل پرتقال» گفت: پیش تولید فیلم ۴ ماه زمان برد و در ۳۵ جلسه فیلمبرداری آن به اتمام رسید. برآورد فیلم هفت میلیارد تومان بود که ۷۰ درصد آن را بنیاد سینمایی فارابی سرمایه گذاری کرد و ۳۰ درصد آن را من پرداخت کردم. لوکیشن های فیلم هم در شهرستان تنکابن بود.

این تهیه کننده سینما درباره گرفتن سیمرغ در این دوره جشنواره اعلام کرد: به دریافت سیمرغ فکر نمی‌کنم و دغدغه‌ام این است که تا چه اندازه جای فیلمی که ساخته می‌شود از لحاظ مضمون و ایده‌پردازی در سینمای ایران خالی است. حرفی که فیلم «جنگل پرتقال» می‌زند حرف جدیدی نیست اما حرف کمتر گفته شده‌ای است که به عقیده من لازم بود در سینما زده شود.

او درباره برگزاری این دوره جشنواره فجر نیز گفت: اینکه سازمان سینمایی تصمیم گرفته جوان گرایی کند، اتفاق مبارکی است اما نه به این اندازه که پیشکسوتان به حاشیه بروند. شاید تلفیق حضور فیلمسازان جوان و پیشکسوتان بهتر بود.

تهیه کننده فیلم سینمایی «جنگل پرتقال» بیان کرد: امیدوارم بتوانم در سال‌های آتی همت کنم و تهیه کنندگی آثار فیلمسازان نسل جوان را به عهده بگیرم، البته سال آینده تصمیم دارم خودم فیلم بسازم.

او با بیان اینکه فیلم جدیدش در حوزه سینمای نوجوان و در ادامه کارهای قبلی‌اش است، توضیح داد: فیلم جدیدم با نام «زیبا صدایم کن» درباره کتاب قصه‌ای از فرهاد حسن‌زاده است که کانون پرورش فکری کودک و نوجوان آن را منتشر کرده و قرار است فیلمنامه فیلم بعدی‌ام اقتباسی از این کتاب باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha