برگزاری جشنواره فیلم فجر در استان‌ها در راستای عدالت فرهنگی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان برگزاری همزمان جشنواره فیلم فجر در استان‌های مختلف و نگاهی که در این زمینه برای تمرکز زدایی از پایتخت وجود دارد را یکی از برنامه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای عدالت فرهنگی دانست.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) کرمان به نقل از روابط عمومی چهل و یکمین‌جشنواره فیلم فجر، محسن روحی درباره اهمیت برگزاری جشنواره فیلم فجر در استان‌ها گفت: جشنواره فیلم فجر یکی از رویدادهای پر مخاطب در بین جشنواره‌ها و رویدادهای فرهنگی کشور و همواره جذاب بوده است؛ مردم نیز برای دیدن فیلم‌ها، شنیدن نقدها و اطلاع از نتایج جشنواره استقبال خوبی داشته‌اند. همچنین براساس فیلم‌های اکران شده در جشنواره مردم تصمیم می‌گیرند که چه فیلم‌هایی را ببینند و از آنها استقبال کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با بیان اینکه جشنواره فیلم فجر به دلیل جذابیت‌های بسیار و دربرگیری جنبه‌های متعدد، مخاطب زیادی را جذب می‌کند، تصریح کرد: برگزاری همزمان جشنواره فیلم فجر در استان‌های مختلف و نگاهی که در این زمینه برای تمرکز زدایی از پایتخت وجود دارد یکی از برنامه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای عدالت فرهنگی است.


روحی خاطرنشان کرد: اگرچه تاکنون اقدامات خوبی در راستای تحقق عدالت فرهنگی در سراسر کشور انجام شده اما همچنان جای کار وجود دارد و یکی از مطالبات جدی ما در همین راستا فراهم کردن زمینه اکران فیلم‌های جشنواره در شهرستان‌های استان است که این امر با همکاری وزارتخانه محقق می‌شود؛ زیرا در بعضی از شهرستان‌ها مانند سیرجان و رفسنجان مخاطبان زیادی وجود دارد و امیدواریم در سال‌های آینده با همکاری وزارتخانه و تهیه کنندگان شاهد برگزاری جشنواره فیلم فجر در شهرستان‌ها نیز باشیم.

وی با اشاره به استقبال خوب مخاطبان از جشنواره‌های فیلم فجر در سال‌های گذشته، تصریح کرد: مردم باید بیشتر با این جشنواره آشنا و از آن مطلع شوند و یکی از رویکردهای جدید ما در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز به همین موضوع توجه دارد، لذا استفاده از تبلیغات برای اطلاع‌رسانی به مخاطبان اهمیت به سزایی دارد و گروهی از جوانان فعال نیز امور اجرایی برگزاری جشنواره در کرمان را برعهده دارند.

روحی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه با وزارتخانه مبنی‌ بر تأمین بخشی از هزینه‌های برگزاری جشنواره فیلم فجر در استان‌ها، گفت: البته پیش از این تفاهم‌نامه هزینه‌هایی از سوی استان برای برگزاری جشنواره اختصاص داده شده است، زیرا اعتقاد داریم در شرایطی که امروز جامعه به نشاط احتیاج دارد، این رویداد باید به خوبی اطلاع‌رسانی شود تا مردم بتوانند از جشنواره بهره کافی را ببرند و امیدواریم این جشنواره فیلم بتواند نقش خود را به خوبی در نشاط بخشی به جامعه در استان ایفا کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در ادامه به اقدامات انجام شده در راستای تحقق عدالت فرهنگی اشاره کرد و ادامه داد: یکی از رویکردهای عدالت فرهنگی، اجرای برنامه‌های فرهنگی در استان‌ها و شهرستان‌هاست. یک بخش هم مربوط به تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و مجتمع‌های فرهنگی هنری است. همچنین موضوع آموزش رایگان هنر یکی از طرح‌هایی است که در مناطق محروم و کم برخوردار اجرا می‌شود.

روحی افتتاح تالار فرهنگ و هنر استان کرمان را یکی از مهمترین برنامه‌های اجرا شده در استان کرمان برای تحقق عدالت فرهنگی برشمرد و اظهار کرد: این تالار سرانه فاخری به زیرساخت‌های فرهنگی و هنری استان اضافه خواهد کرد. همچنین به دلیل امکانات ویژه، امکان برگزاری بسیاری از جشنواره‌های ملی و بین‌المللی در شهر کرمان و در مکانی در شأن مردم فراهم شده است و از این پس مردم کرمان در سالنی مجهز، امن، زیبا و با امکانات منحصر به فرد شاهد برگزاری رویدادهای فرهنگی هنری هستند.

وی افزود: برخی از برنامه‌ها در راستای عدالت فرهنگی مربوط به پروژه‌های سینمایی است در همین راستا در پی سفر معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی کشور به کرمان تفاهم‌نامه‌ای منعقد شد که بخشی از آن مربوط به حمایت از تولید و تجهیز سینماها و ایجاد مرکز سینما جوان در سیرجان است. بخشی نیز مربوط به تکمیل و یا ایجاد سینماها در شهرستان‌هاست که باید به کمک بخش خصوصی تلاش کنیم تا زودتر به نتیجه برسد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به اجرایی شدن بخشی از این تفاهم‌نامه در حوزه برنامه‌های رویدادی مانند جشنواره فیلم فجر و جشن مهر سینما گفت: پیگیر اجرای تمام بندهای تفاهم‌نامه هستیم و امیدواریم با توجه ظرفیت و هنرمندان مستعدی که کرمان در حوزه تولید فیلم، انیمیشن و… دارد شاهد رونق بخش‌های مختلف فرهنگی هنری استان باشیم؛ به ویژه در حوزه انیمیشن که قطعا کرمان به زودی به یکی از قطب‌های کشور تبدیل خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha