فارابی با تغییر ریل‌گذاری جایگاه حمایتی خود را در سینما احیا کرده است

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در بنیاد سینمایی فارابی و تماشای آثار چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر گفت: جریان تولید در سینمای ایران با نام فارابی گره خورده و فارابی با تغییر ریل‌گذاری جایگاه حمایتی خود در سینما را احیا کرده است.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی،فرشاد مهدی پور، شامگاه پنجشنبه 13 بهمن در بنیاد سینمایی فارابی حضور یافت و به تماشای آثار چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر نشست. وی با اشاره به حضور ۹ اثر فارابی در این دوره از فجر گفت: بنیاد سینمایی فارابی از قدیمی‌ترین تولیدکنندگان و متولیان سینمای کشور به شمار می‌آید و تولیدات آن افزایش یافته و امسال با حضور این ۹ اثر در جشنواره، روند بسیار خوبی را در حوزه حمایت از فیلمسازی در پیش گرفته است.
وی ادامه داد: نوع فیلم‌هایی که بنیاد سینمایی فارابی در سال جاری تولید کرده است،‌ قابل قبول است. فارابی به عنوان یکی از تولیدکنندگان بزرگ سینمایی، جایگاه و نقش خود را در سینما با تغییر ریل گذاری احیا کرده است. به نظر من جریان تولید در سینمای ایران با نام فارابی گره خورده است.
معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره راه‌اندازی باشگاه فیلم اولی‌های فارابی و حضور سه تولید این باشگاه در جشنواره چهل و یکم گفت: معتقدم تا پایان تاریخ نمی‌توان گفت که نسل اولی از سینما وجود داشته و فیلمسازی کرده است. این دگرزیستی به عنوان توانایی فردی ایجاد شده است و اگر فیلمی به بخش مسابقه می‌رود حتما لوازم مورد نیاز را تامین کرده و امیدوارم فیلم‌های خوب و قابل دفاعی را در چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر شاهد باشیم.
مهدی‌پور جشنواره فیلم فجر را مهم‌ترین رخداد فرهنگی در نیمه دوم سال دانست و ادامه داد: جشنواره فیلم فجر هرساله حواشی مختلفی داشته است اما فکر می‌کنم تحریم‌هایی که پیش از جشنواره درباره آن صحبت می‌شد، بیشتر از این که تحریم واقعی باشد، یک اقدام و تحریم نمایشی است و تعداد فیلم‌هایی که در جشنواره وجود دارد، بر این امر صحه می‌گذارد. در واقع فیلم‌هایی که در جشنواره امسال حضور دارد، صرفا متعلق به کارگردان و نویسنده نیست و کنش‌گران اجتماعی در ساخت این فیلم‌ها نقش داشته‌اند.
وی افزود: رسانه‌های خارجی گاهی می‌خواهند مانع تراشی کنند اما حضور سینماگران و مردم در جشنواره فیلم فجر نشان می‌دهد که استقبال از این دوره جشنواره خوب بوده است.
چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر با حضور 9 اثر از بنیاد سینمایی فارابی تا 22 بهمن 1401 در حال برگزاری است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha