یکی از عوامل کلاهبرداری فیشینگ در کردستان دستگیر شد

رئیس پلیس فتا استان کردستان از دستگیری یکی از عوامل دخیل در کلاهبرداری فیشینگ با ترفند خرید شارژ ارزان قیمت خبرداد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از کردستان، سرهنگ مهدی دانش پور اظهار کرد: در پی رصد کارشناسان پلیس فتا مشخص شد شخصی با عضویت در کانال ها و گروه های پرمخاطب با قراردادن لینک جعلی اقدام به تبلیغ شارژ ارزان قیمت می‌نماید تا از این طریق به اطلاعات بانکی افراد دسترسی پیدا کند، لذا موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان کردستان قرار گرفت.

دانش پور در ادامه گفت: با انجام اقدامات اطلاعاتی، فنی و تخصصی محل سکونت متهم شناسایی و پس از هماهنگی‌های به عمل آمده با مقام قضایی متهم در مخفیگاه خود دستگیر شد و تمامی تجهیزات الکترونیکی وی از قبیل تعدادی لپ تاپ و گوشی موبایل و سیم کارت نیز جهت بررسی کارشناسی کشف و ضبط گردید.

وی افزود: در بررسی تجهیزات الکترونیکی متهم تعدادی درگاه فیشینگ، اکانت اینستاگرامی فیک، تعدادی ایمیل ساخته شده جهت انجام فعالیت مجرمانه و تعدادی رباط تلگرامی مشاهده شد و در تحقیقات و بازجویی‌های به عمل آمده، متهم در ابتدا منکر هرگونه بزه ارتکابی شده که پس از مواجه شدن با قرائن و شواهد و ادله‌های موجود در پرونده لب به اعتراف گشود.

رئیس پلیس فتا استان کردستان بیان کرد: متهم در اظهارات خود گفت با مراجعه به کانال‌ها و گروه‌های مخاطب لینک‌های جعلی را با عنوان خرید شارژ ارزان قیمت قرار می‌دادم و ‌قربانیان خود را به سمت درگاه جعلی برده و با به دست آوردن اطلاعات حساب بانکی افراد و ترغیب آن‌ها به نصب بدافزار نسبت به سرقت موجودی حساب قربانیان اقدام می نمودم و سیم کارت‌های خود را نیز جهت انجام فعالیت‌های مجرمانه دیگر شارژ می‌کردم.

این مقام سایبری افزود: هموطنان توجه داشته باشند شارژهای تلفن همراه مورد نیاز خود را فقط از سایت ها و اپلیکیشن‌های مالی معتبر تهیه نمایند و حتماً از هویت فروشگاه و گرداننده آن اطمینان حاصل کنند.

سرهنگ دانش پور اظهار کرد: شهروندان باید پیامک رمز یکبار مصرف که حاوی اطلاعات تراکنش خرید آن‌ها می‌باشد را با خرید اینترنتی خود مطابقت دهند و به هیچ عنوان فریب تبلیغات دروغین خریدهای آنلاین با قیمت‌های ارزان‌تر را نخورند و به منظور خرید اینترنتی موفق حتما از سایت‌های دارای نماد اعتماد الکترونیک استفاده کنند.

وی به عموم مردم توصیه کرد کە در صورت مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir یا تماس با شماره ۰۹۶۳۸۰ با ما درمیان بگذارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha