بخشی از بازار تاریخی شهر سنندج مرمت شد

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان از اتمام مرمت بخشی از بازار تاریخی شهر سنندج خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از کردستان، منصور مهرزاد در این‌باره گفت: بخشی از بازار تاریخی سنندج که از بناهای ثبت شده در فهرست آثار ملی کشور است، با نظارت کارشناسان این اداره کل و با مشارکت و همکاری کسبه و بازاریان مرمت شد.

مهرزاد با بیان اینکه اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات مشارکتی برای مرمت این پروژه هزینه شد، اظهار کرد: مرمت نورگیرهای گذر اصلی، اجرای هواکش مشبک آجری و نصب نورگیر، مرمت و تثبیت و بندکشی نمای داخلی سازه آجری و همچنین عایق‌کاری پوشش تاق و چشمه گذر اصلی معروف به گذر آصف از اقدامات مرمتی این پروژه است.

وی عنوان کرد: این بازار تاریخی علاوه بر اینکه یکی از بناهای تاریخی و باشکوه استان است، نقش مهمی در اقتصاد منطقه و جذب گردشگر دارد.

مهرزاد قدمت هسته اولیه بازار تاریخی سنندج را مربوط به دوران صفویه بیان کرد و افزود: بازار تاریخی این شهر در سال ۱۳۷۵ با شماره ۱۷۷۵ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان یادآور شد: مرمت و احیای آثار تاریخی، ضمن تسریع در نیل به توسعه پایدار گردشگری باعث ایجاد اشتغال و تولید درآمد برای شهروندان خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha