غربالگری سرطان از مهمترین راهبردهای کاهش فاصله ها از بروز تا تشخیص سرطان است

عضو هیات علمی گروه رادیوتراپی انکولوژی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد:پیشگیری و غربالگری از مهمترین راهبردهای کاهش و درمان به موقع بیماری سرطان محسوب می شود و اطلاع رسانی و افزایش آگاهی در این زمینه نقش موثری را ایفا می کند.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت،دکتر محسن صدیق شمسی اطلاع رسانی و آگاهی بخشی را از مهمترین راهکارهای ارتقای شاخص های سلامت و کاهش بیماریها برشمرد و خاطر نشان کرد:اطلاع رسانی برای کاهش این بیماری موثرتر از راهبردهای درمان سرطان است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد؛ قطع سیگار در دنیا به عنوان اولین و مهمترین عامل کاهش سرطان ها شناخته شده است و همچنین لازم است همه مردم به فعالیت فیزیکی یا ورزش های هوازی، تغذیه صحیح، اصلاح شیوه های غذایی، عدم ماندگاری مداوم و زیاد در زیر نور آفتاب بعنوان عوامل مهم پیشگیری از سرطان اهمیت دهند.

فوق تخصص خون و سرطان بالغین؛ غربالگری را مهمترین عامل شناسایی زودهنگام و عاملی برای مداخله و درمان بموقع سرطان‌ها عنوان کرد و افزود؛ لازم است عموم مردم بدانند که اگر سرطان ها در مراحل اول شناسایی شوند در اکثر موارد قابل درمان است.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به بیماریهای قلبی و عروقی بعنوان اولین و سرطانها بعنوان دومین عامل مرگ ومیر در دنیا، خاطر نشان کرد: در ایران شایع ترین سرطان ها در مردان سرطان معده است که درمان آن مقداری سخت و پیش از ابتلا باید به راهکارهای پیشگیری آن توجه کنیم و شایع ترین سرطان ها در زنان سرطان پستان است که باید علاوه بر پیشگیری به غربالگری نیز توجه جدی شود.

وی با اشاره به امکان درمان قطعی بیماری در صورت مراجعه به موقع اظهار داشت؛ در شرایطی که بیمار در مراحل پیشرفته قرار دارد هدف تیم پزشکی علاوه بر درمان سرطان، افزایش کیفیت زندگی بیماران و آرامش بخشیدن به آنان و اطرافیانشان است تا سختی های این دوران برای آنان کاهش یابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha