افزایش ۷۰تا ۱۰۰درصدی بودجه پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در یک سال گذشته

به گفته مدیر توسعه و ارزیابی تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی شیراز، بودجه حوزه پژوهش در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، طی یک سال گذشته از افزایش ۷۰ تا یکصد درصدی برخوردار بوده است.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، دکتر «کامیار زمردیان» این حمایت مسوولان ارشد دانشگاه را موجب توسعه مقالات چاپ شده دانشگاه عنوان کرد و از کسب رتبه سوم در میان دانشگاه های علوم پزشکی کشور خبر داد.

او با اشاره به توسعه زیرساختی در معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه طی یک سال اخیر که در دو فاز نرم افزاری و سخت افزاری صورت گرفته است، از راه اندازی پارک فناوری سلامت دانشگاه به عنوان نمودی از این تلاش ها یاد کرد که اکنون ۳۲ شرکت دانش بنیان حوزه سلامت استان در این مجموعه استقرار یافته است.

دکتر زمردیان افزایش ۴۰۰ مترمربع به فضای آزمایشگاه مرکزی دانشگاه در برج پژوهشی محمد رسول الله(ص) و برنامه ریزی برای بهره برداری از اتاق تمیز این مجموعه در آینده نزدیک را از دیگر اقدامات و دستاوردهای این حوزه برشمرد.

به گفته این مقام مسوول در معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در سال جاری دو هزار و ۶۲۳ مقاله علمی در نمایه های بین المللی ایندکس شده و به چاپ رسیده است و هزار و ۶۳۷ طرح تحقیقاتی نیز مصوب شده است.

او عقد قرارداد عاملیت با صندوق پژوهش و فناوری فارس را از دیگر اقدامات انجام شده در یک سال اخیر برشمرد که با اعطای وام به فناوران ۱۳ شرکت دانش بنیان همراه بوده است.

دکتر زمردیان همچنین از تولید ۷۸ قلم محصول فناورانه حوزه سلامت، تصویب ۸۰ طرح فناورانه، ثبت ۱۰ مورد اختراع و اکتشاف و ۱۸ مورد عقد قرارداد با حوزه صنعت طی یک سال اخیر، به عنوان دیگر دستاوردهای این حوزه یاد کرد.

به گفته مدیر توسعه و ارزیابی تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی شیراز، علاوه بر موفقیت این دانشگاه در کسب رتبه سوم فناوری در میان دانشگاه های علوم پزشکی تیپ یک کشور، مرکز بیوتکنولوژی دانشگاه نیز موفق به کسب رتبه سوم در میان مراکز رشد دانشگاه های علوم پزشکی کشور شده است.

این نشست خبری صبح امروز، هفدهم بهمن ۱۴۰۱، با حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، معاونان دانشگاه و اصحاب رسانه، همزمان با ششمین روز از دهه مبارک فجر برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha