آغاز به کار این مجموعه اقدام رو به جلو در حوزه اشتغال و کارآفرینی است

شنگی در این مراسم گفت: ان شالله این مجموعه امروز به همت شما و دستان آقای احمدی صدر تقدیم مردم منطقه ۱۷ می شود که در حوزه اشتغال و کارآفرینی یک اقدام روبه جلو محسوب می شود.

شنگی در این مراسم گفت: ان شالله این مجموعه امروز به همت شما و دستان آقای احمدی صدر تقدیم مردم منطقه ۱۷ می شود که در حوزه اشتغال و کارآفرینی یک اقدام روبه جلو محسوب می شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۷، آیین آغاز به کار مرکز آموزش، توانمدسازی و اشتغال "پویش شهر" با حضور رضا شنگی شهردار منطقه، احمدی صدر مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهر تهران، متولیان معاون امور اجتماعی فرهنگی منطقه، آجرلو دبیر کانون معلولان شهر تهران، انصاری معاون توانمندسازی و کارآفرینی سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران، جمعی از مدیران شهری، معاونین و شهرداران نواحی منطقه، حجت الاسلام مقدم برگزار شد.

در این مراسم شهردار منطقه ۱۷، گفت: بند اول سیاست های کلی اشتغال که مقام معظم رهبری ابلاغ کرده اند، در خصوص ترویج و توسعه اشتغال و کارآفرینی است. از سال ۸۹ به بعد محوریت تمام نام گذاری های شعارهای سال، بر پایه اشتغال، کارآفرینی و اقتصاد مقاومتی است. پایه و اساس اقتصاد مقاومتی نیز بر اساس تعریف مقام معظم رهبری، کارآفرینی است.

وی افزود: دست مریزاد و خداقوت به آقای احمدی صدر می گویم ؛ حضور ایشان در شهرداری تهران موثر است زیرا هر جا که حضور داشتند، منشا خیر بوده اند. اقدام موثری که امروز در منطقه ۱۷ شاهد آن هستیم، به برکت و همت بلند آقای دکتر احمدی صدر بوده که با رویکرد مقام‌معظم‌رهبری است و پایه آن، کار آفرینی، تولید و اشتغال با محوریت معلولین عزیز است.

شنگی تصریح کرد: این مجموعه با همت خانم آجرلو، این مرکز از ماه های گذشته کاملا مرمت و نوسازی شده است و دارای ۳۲ باب غرفه محصول با عنوان از مزرعه تا سفره است . مجموعه دست آفرین به مساحت ۵۰۰ متر مربع آماده شده که امروز رونمایی مقدماتی از آن انجام گرفت. قرار بر این شد امروز مقدمات کار فراهم و آغاز به کار شود تا در شنبه های امید و افتخار توسط آقای دکتر زاکانی افتتاح و به بهره برداری کامل برسد.

شهردار منطقه17 اظهار کرد: ان شالله این مجموعه امروز به همت شما و دستان آقای احمدی صدر تقدیم مردم منطقه ۱۷ می شود که در حوزه اشتغال و کارآفرینی یک اقدام روبه جلو محسوب می شود. ماه گذشته مرکز توانمدسازی کوثر برای ۲۰۰ زن سرپرست خانوار با حضور آقای دکتر زاکانی افتتاح شد و این نوید و رویکرد بسیار عالی در راستای سیاست های نظام شکوهمند اسلامی است که مدیریت شهری توجه به کار، تولید، اشتغال و کارآفرینی دارد.

در ادامه مراسم احمدی صدر ضمن تشکر ویژه از همه عزیزانی که زحمت کشیدند این مجموعه راه اندازی شود، گفت: شهردار جهادی، انقلابی و مردمی منطقه 17 نگاه بسیار مثبت و متعالی نسبت به مسئله مردم دارند، همچنین آقای متولیان، خانم باقری و مجموعه شهرداری منطقه 17 و از زحمات آنها تشکر می کنم.

وی افزود: پیرو صحبتی که با آقای دکتر زاکانی داشته ام، قرار است در یکی از شنبه های امید و افتخار همزمان حدود 20 مرکز را افتتاح کنیم. در کل سنوات گذشته در حوزه تقویت صاحبان کسب و کار 2 مرکز افتتاح شده بود، این در حالی است که در کمتر از یک سال، 18 مرکز را افتتاح کرده ایم، در صورتی که حتی جزء مصوباتمان هم نبوده، اما با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری این کار را انجام دادیم، چراکه ایشان دغدغه مردم را دارند.

احمدی صدر با اشاره به شهرداری منطقه 17، اظهار کرد: شهرداری منطقه 17 این مدل کار می کند و وسط میدان می رود. آقای شنگی به دنبال رفع گرفتاری مردم و جامعه کم برخوردار و معلولین است تا گره ای از گره های مردم باز شود. اگر گره های مردم را باز کنید خدا گره های بزرگتر را باز می کند. ما به مردم بدهکار هستیم به ویژه اینکه تا قیامت بدهکار خانواده های شهدا هستیم. این مرکز به عنوان اولین مرکز کمک در حوزه اشتغال و کارآفرینی برای افراد کم توان جسمی است و توفیقی برای این منطقه ثبت می شود.

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران، گفت: کسانی در بین این افراد معلول هستند که قدرت های بسیاری دارند و خداوند محدودیت آنها را به این طریق جبران کرده است. این مرکز به عنوان اولین مرکز توسعه بازار فروش آغاز به کار کرده است که ان شالله آخرین آن نباشد که با منطقه 17 استارت آن زده شده و ان شالله کمک شود در سایر نقاط تهران ایجاد شود.

وی افزود: نگاه مدیریت شهری و انقلابی این است که مردم را لنگ افتتاح نگذارید و مرکزی راه بیفتد تا مردم درگیر کار شوند و بعدا افتتاح شود، لذا نباید اسیر ربان های افتتاح شویم.

یک روز جهت رسمیت بخشیدن به آن، از شهردار انقلابی که دغدغه مردم را دارند، دعوت می کنیم تا این مرکز را افتتاح کنند،چراکه ایشان معتقد هستند هر طور می توانید به مردم کمک کنید و خدمات ارائه

زهرا: دهید که ان شالله حدود 17 الی 18 مرکز به دست آقای زاکانی افتتاح می شود.

احمدی صدر تصریح کرد: از این جهت این را اعلام می کنیم که مثلا اگر شهرداری منطقه 17 می تواند مرکزی راه بیندازد و مردم را وارد میدان کند، مناطق دیگر هم می توانند این کار را انجام دهند. ان شالله کلان شهرهای دیگر هم از این کار الگو بگیرند تا در رفع مشکلات خانواده ها کمک کوچکی کرده باشیم و گره ای از گره مردم را باز کنیم.

در ادامه متولیان بااشاره به اینکه منطقه به همچین فضایی نیاز داشت، گفت: این منطقه علی رغم ۴ هزار شهید از سرانه‌های پایینی برخوردار است و به نوعی منطقه محروم محسوب می‌شود؛ امیدواریم با این افتتاح، قدری از مشکلات مردم شریف که دینِشان را به این انقلاب ادا کرده اند، حل شود.

در ادامه مراسم آجرلو گفت: یکی از رویکردهای مرکز پویش شهر، ایجاد اشتغال برای افراد دارای معلولیت جهت توانمندسازی آنان است. امیدواریم معلولین ما آنقدر توانمندی شوند که معلولیت آنها دیده نشود و فقط توانمندهای آنان دیده شود.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha