۱۷۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به زنان سرپرست خانوار کردستان پرداخت شد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان گفت: از اول امسال تا پایان دی، ۱۷۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به زنان سرپرست خانوار تحت پوشش این نهاد در استان پرداخت شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از کردستان، رضا طوسی اظهار کرد: کمک به توانمندسازی زنان سرپرست خانوار یکی از برنامه‌های این نهاد است و بر این اساس در سال جاری ۲ هزار و ۹۰۰ فقره تسهیلات اشتغال به مبلغ ۱۷۰ میلیارد ریال به زنان زیرپوشش این نهاد پرداخت شد.

وی با بیان اینکه با این میزان تسهیلات برای سه هزار و ۴۰۰ نفر از زنان سرپرست خانوار شغل ایجاد شد، گفت: طرح‌های اشتغال ایجاد شده برای این بانوان بیشتر در زمینه مشاغل خانگی، خیاطی، قالی بافی، صنایع دستی و هنری بوده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان میزان تسهیلات اشتغال پرداختی به زنان تحت حمایت شهری را ۷۳ درصد و زنان تحت حمایت ساکن روستا را ۲۷ درصد اعلام کرد و افزود: همچنین از طریق کارگاه‌ها و صاحبان مشاغل برای ۱۴۹ نفر از این زنان کاریابی شده است و از طریق این کارگاه‌ها مشغول به کار شده‌اند.

وی با بیان اینکه بخشی از فعالیت های اشتغالزایی این نهاد از طریق آموزش های فنی و حرفه ای انجام می شود، اظهار کرد: در راستای کمک به ایجاد اشتغال این زنان، در سال جاری به سه هزار و ۱۰۰ نفر از زنان زیرپوشش این نهاد در استان، آموزش های فنی و حرفه ای و شغلی ارایه شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha