موافقان و مخالفان اعضای شورای شهر زنجان در حمایت از تیم فوتسال چه گفتند؟‌

طرح لایحه جنجالی حمایت ۲ میلیاردی از تیم فوتسال اسپیناس امروز شورای اسلامی شهر زنجان مخالفان و موافقانی را داشت که در این گزارش به آن می‌پردازیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا) زنجان: هفتادمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر زنجان طرح لایحه حمایت ۲ میلیاردی از تیم فوتسال اسپیناس مطرح شد که این لایحه پر حاشیه مخالفان و موافقانی را داشت.

پس از طرح این لایحه مخالفان و موافقان این طرح نظرات خود را اعلام و به ترک انسیه ابوبصیر رئیس کمیسیون فرهنگی شورا انتقاداتی را ارائه دادند.

هیچ تکلیفی برای حمایت از ورزش قهرمانی نداریم، تکلیف و توجه ما به ورزش محلات است

در ابتدا منصور مرادلو عضو شورای اسلامی شهر زنجان که یکی از مخالفان این لایحه بود با بیان اینکه ما هیچ تکلیفی در این حوزه برای حمایت از ورزش قهرمانی نداریم اظهارکرد: باتوجه به بودجه ۹ میلیاردی سازمان فرهنگی چه ضرورتی دارد ما ۲۰ درصد از بودجه سازمان را به چند نفر اختصاص دهیم.

وی ادامه داد: تجربه تلخی که در سال‌های گذشته در این خصوص داشتیم دوستان توضیح دهند، تیم شهاب کجاست، البرز کجاست؟ در حالی که پرونده همچنان باز است، دوستان باید توضیح دهند که پول فروش باشگاه به کجا رفت؟

عضو شورای شهر زنجان گفت: چه ضرورتی دارد باشگاهی که بصورت شخصی است از چند نفر حمایت کنیم، با این وضعیت سخت معیشت که مردم گذران زندگی می‌کنند چه ضرورتی دارد که ما بر این مسئله توجه کنیم .

مرادلو اظهارکرد: وقتی شهرداری هیچ برنامه مشخصی برای حمایت از جامعه ورزشی ندارد و بارها از شهرداری و سازمان فرهنگی خواسته شده است که برنامه‌ های خود را برای حمایت از مجامع ورزشی اعلام کند، نمی‌شود کسانی بصورت نفوذی و سفارشی مبالغی را جذب و تیم هایی که کسانی را ندارند و طرفداری ندارند و حامی ندارند و نتوانسته اند راه به شورا و شهرداری ببرند.

وی تأکید کرد: تکلیف و توجه ما به ورزش محلات است در حال حاضر محلاتی در شهر داریم که محروم هستند و حتی یک متر سرانه ورزشی ندارند و شهرداری به جای اینکه ۲ میلیارد در این زمینه هزینه کند در محله پونک امکانات و زیرساخت ورزشی آماده کند برای ۴۰ هزار نفر که از این تعداد ۱۰ هزار نفر را کودکان و نوجوانان هستند و می‌توان با این پول کارهای زیادی را در مناطق محروم و آسیب دیده انجام داد.

این تیم موجب نشاط و شادابی در شهر می‌شود

داوود حسنی عضو شورای شهر زنجان که از موافقان این لایحه بود در ادامه سخنان منصور مرادلو گفت: رویکردهایی برای حمایت از ورزش در بعد قهرمانی و همگانی و هیئت های ورزشی در شورا مطرح شده و طرحی در حال آماده‌سازی برای حمایت از قهرمانان و تجلیل از نام آوران است، کسانی که رتبه‌های ملی و بین‌المللی کسب می‌کنند چگونه حمایت شود که نزدیک به عدالت کار شود .

وی ادامه داد: بنده از بعدی موافق حمایت این تیم هستم چرا که به نشاط و شادابی و اجرای برنامه‌های فرهنگی وقتی در قالب یک تیم و باشگاه انجام می‌شود می‌توان برنامه‌های فرهنگی را به تماشاگران ارائه داد.

این عضو شورای شهر ادامه داد: آیا شما تیمی بالاتر از اسپیناس در سطحی بالاتر در لیگ برتر حضور داشته که حمایت کنید؟ در گذشته تیم هایی که نورد حمایت شهرداری و شورا بودند دچار مشکلات بودند و در طی یک سال گذشته از اشخاص و تیم هایی حمایت شد که بعضی از آن ها سلیقه ای بود و رویکردی نداشتیم و بعد از این بویژه در سال ۱۴۰۲ با رویکرد دیگری پیش خواهیم رفت.

برای این لایحه و طرح هیچ آیین نامه و ساختاری تعریف نشده است

در ادامه نیز مهدی طالب، نیز که یکی از مخالفان دیگر این لایحه بود گفت: برای طرح لایحه ۲ میلیارد تومانی فقط ۱۵ دقیقه وقت گذاشتن و صحبت کردن ناکافی است و برای این موضوع هیچ آیین نامه و ساختاری تعریف نشده است و اگر فرداها تیم کشتی و واترپلو نیز درخواست حمایت را داشته باشند ما این مبلغ را کمک خواهیم کرد یا نه ؟‌

وی تأکید کرد: درست نیست رئیس کمیسیون فرهنگی و کمیسیون تلفیق وقتی در جلسه حضور ندارند رای مثبت خود را اعلام کنند و جلسه را ترک کنند این شیوه رفتار که نمی‌دانم اسمش نداشتن شهامت است یا هر چیز دیگر درست نیست، این شیوه شیوه انقلابی برخورد کردن نیست!

این عضو شورا در خطاب به موافقان این طرح گفت: اگر این موافقان به چند سوال بنده در این خصوص که مربی و سرمربی کیست؟ تیم در چه رده‌ای قرار دارد؟ چند سال است که در لیگ برتر است؟ چرا خود سازمان فرهنگی و تربیت بدنی خبری ندارند که تیم اصلا چیست؟ جواب بدهند بنده موافقت خودم را اعلام میکنم در غیر اینصورت مخالف این لایحه هستم .

یک شبه هیچکس به لیگ برتر نمی‌رود

در ادامه حجت‌الاسلام اسحاق اسماعیلی یکی دیگر از اعضای شورای شهر زنجان نیز اظهار کرد: از وظایف شورای شهر و شهرداری حمایت از ورزش در هر ابعاد و رشته است، ما با شخص کاری نداریم.

وی ادامه داد: با این دو میلیارد می‌توان کارهای بسیاری را پیش برد، ما هم آن کارها را انجام می‌دهیم هم از این تیم حمایت می‌کنیم، اما یک شبه هیچکس به لیگ برتر نمی‌رود، پس هم از ورزش حمایت می‌کنیم و هم به نفع مناطق محروم هزینه می‌کنیم.

این تیم وابسته به نهاد و ارگانی نیست

مجید ناصحی مقدم رئیس شورای اسلامی شهر زنجان در ادامه گفت: نباید بطور احساسی به مسائل نگاه و این تیم وابسته به نهاد و ارگانی نیست و نباید تهمت زد و نفوذی در کار نیست.

وی افزود: اگر در این خصوص حمایت صورت می‌گیرد به این منظور است که تیم در لیگ برتر است و غیر از این تیم فوتسال تیم لیگ برتری نداریم و این تیم می‌تواند هزاران تماشاگر از جوانان را جذب کند.

این مسئول ادامه داد : باید به صورت عاقلانه تصمیم گرفت چرا که از ورزش حمایت صورت می‌گیرد و مبلغ آن ما را منحرف نکند و هرکسی آزاد است در رأی دادن.

۲۱ نفر از بازیکنان تیم فوتسال اسپیناس بومی هستند

در پایان نیز حجت الاسلام کاظم مجتهدی نایب رئیس شورای شهر زنجان نیز با اشاره به اینکه اتهام بستن کار درستی نیست بیان کرد: از ۳۰ نفر بازیکن این تیم فقط ۹ نفر غیربومی هستند و بقیه بومی هستند، و این جوانان در شبکه های مختلف مجازی چندین هزار نفر دنبال کننده دارند، و بستر خوبی برای جذب جوانان در ورزش است.

وی افزود: از شهرداری درخواست شد رویکرد ورزشی را اعلام کنند که متاسفانه صورت نگرفته است و در طول این مدت تیم های مختلف حمایت هایی را دریافت کرده اند و ما باید به ورزش بسیار بیشتر بپردازیم چرا که یکی از بستر های اوقات فراغت و موجب تخلیه انرژی جوانان و... می‌شود.

ایم عضو شورا ادامه داد: از اعضا درخواست دارم که در انتقادات خود حد انصاف را رعایت کنند و بنده نیز به ترک جلسه و عدم حضور توسط خانم ابوبصیر بسیار معترض و منتقد هستم و نباید به عنوان‌ رئیس کمیسیون فرهنگی جلسه را ترک می‌کردند.

در نهایت حمایت ۲ میلیاردی شورای اسلامی شهر زنجان از تیم فوتسال اسپیناس با ۴ رأی موافق مجید ناصحی مقدم،حجت‌الاسلام کاظم مجتهدی، حجت‌الاسلام اسحاق اسماعیلی، داود حسنی و مجید و ۳ رأی مخالف منصور مرادلو، سعید نجفی و مهدی طالب به تصویب رسید.

انتهای پیام/نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha