حمایت فارابی از ساخت فیلم‌های متنوع قابل تقدیر است

سیدمحمد حسینی معاون امور مجلس رییس جمهور با حضور در بنیاد سینمایی فارابی و بعد از تماشای فیلم «شماره 10» درباره عملکرد فارابی در جشنواره فیلم فجر امسال گفت: حمایت بنیاد سینمایی فارابی از ساخت فیلم‌های متنوع با موضوعات مختلف اقدامی قابل تقدیر است.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، سیدمحمد حسینی معاون امور مجلس رییس جمهور با حضور در بنیاد سینمایی فارابی به تماشای فیلم سینمایی «شماره 10» ساخته حمید زرگر نژاد نشست. وی در حاشیه این اکران حضور بنیاد سینمایی فارابی با 9 فیلم در جشنواره فیلم فجر را اقدامی ارزنده دانست و گفت: حمایت بنیاد سینمایی فارابی از فیلم‌های متنوع با موضوعات مختلف اقدامی قابل تقدیر است.

وی با اشاره به تنوع ژانر و اقلیم در آثار بنیاد سینمایی فارابی، گفت: مخاطبان سینما سلایق متفاوتی دارند و توجه به تنوع اقلیم و ژانر، برای تامین سلایق مخاطبان لازم است. با توجه به معیارها و ارزیابی‌های صورت گرفته، گزینش و انتخاب خوبی در ارتباط با فیلم‌های بنیاد سینمایی فارابی صورت گرفته است.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره بودجه مصوب فرهنگی برای دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها در سال آتی بیان کرد: در بودجه سال آینده به وزراتخانه و دستگاه‌ها اجازه داده شده که تا دو درصد از اعتبارات خود را به برنامه ها و اقدامات فرهنگی اختصاص دهند، امیدواریم با اهتمام مدیران ارشد از این مجوز در دستگاه‌ها به نفع فعالیتهای فرهنگی استفاده شود و با یک برنامه‌ریزی درست سهم درخور توجهی به هنر به شکل عام و هنر هفتم به طور خاص برای خلق آثار ماندگار و جذاب اختصاص یابد.

حسینی درباره فیلم سینمایی «شماره۱۰» از آثار مربوط به حوزه دفاع مقدس فارابی در فجر چهل و یکم گفت: «شماره 10» فیلم بسیار ارزشمندی است و تماشای دلاوری‌ها و رشادت‌ها به ویژه برای جوانانی که در دوران جنگ حضور نداشتند و و با آن زندگی نکردند و تجربه و خاطره شخصی از آن دوران حماسه و ایستادگی ندارند، لازم است.

وی تحریم جشنواره را به ضرر تحریم کنندگان دانست و عنوان کرد: در سال ۸۸ نیز تجربه مشابهی را داشتیم، عده‌ای از هنرمندان کنار کشیدند اما مجدد برگشتند. ما با آن‌ها تعامل کردیم و در جلساتی به برطرف کردن برخی ابهامات پرداختیم. این هنرمندان در آن دوره غالبا اعلام کردند تحت تاثیر فضاسازیها و مظلوم نمایی ها قرار گرفته‌اند، اما بعد از فروکش کردن هیاهوها و آرام شدن اوضاع، مجدد به خانواده بزرگ سینمای ملی بازگشتند.

چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر تا 22 بهمن 1401 در حال برگزاری است. بنیاد سینمایی فارابی با 9 فیلم در این رویداد حضور دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha