هلال احمر پیشتاز در کمک‌رسانی به کشورهای همسایه

معاون امور بین الملل و حقوق بشردوستانه جمعیت هلال احمر گفت: این جمعیت در حوزه بین الملل، در کمک رسانی به حادثه‌دیدگان کشورهای همسایه پیشتاز بوده است و با توجه به نوع حوادث، تیم های امدادی و پزشکی و یا بسته‌های امدادی خود را به کشورهای حادثه دیده اعزام می‌کند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت، بهنام سعیدی معاون امور بین الملل و حقوق بشردوستانه جمعیت هلال احمر در گفت‌وگوی زنده شبکه سلامت و در تشریح دستاورد های امور بین الملل و ‌حقوق بشردوستانه در چهل و چهارمین سالگرد انقلاب افزود: هلال احمر جمهوری‌ اسلامی ‌ایران جزو ‌۵ جمعیت برتر در جهان است و با بیش از یک قرن سابقه در بحث امداد رسانی و بشردوستانه به خوبی توانسته در سطح جهان در حوزه خدمت رسانی ورود پیداکند.

سعیدی به دریافت جایزه بین‌المللی‌ هانری داویسون از سوی هلال احمر ایران هم اشاره کرد و گفت: این جایزه سال گذشته و به پاس خدمات ارزشمند هلال احمر در حوزه خدمات بشردوستانه به ایران تعلق گرفته و دستاوردی مهم در فعالیت‌های هلال احمر محسوب می‌شود.

همچنین داوطلبان هلال احمر چندین بار موفق به دریافت مدال جهانی فلورانس نایتینگل به پاس خدمات انسان‌ دوستانه و موثر خود در کمک به حادثه دیدگان شده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha