فاز اول شرکت صنایع شیمیایی افتتاح شد/تمرکز استان بر صادرات خدمات مهندسی باشد

در هشتمین روز از دهه فجر فاز اول شرکت صنایع شیمیایی تولید مواد اولیه شوینده اسید سولفونیک سلطانیه با سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد ریال افتتاح شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا)زنجان،‌ محسن افشارچی استاندار زنجان در آئین افتتاحیه شرکت با بیان اینکه ۳۸.۸ درصد اقتصاد استان در بخش کشاورزی است اظهارکرد: مابقی اقتصاد استان در بخش خدمات و صنعت است.

وی با بیان اینکه در سال آینده برای استان رشد ۱۰.۹ درصدی را برنامه ریزی کرده ایم افزود: بسیاری از پروژه های جدیدی در این راستا در حال انجام است که شاهد اتفاقات مثبتی در استان باشیم.

استاندار زنجان با بیان اینکه کار ما در دولت تسهیل گری و کارگشایی است افزود: در این راستا ۲ پروژه را یکی را به مرحله افتتاح رساندیم که ۱۰ سال معطل بود و دیگری نیز ۴ سال مشکلات خاص خود را داشتند.

افشارچی با بیان اینکه هدف گذاری های ما در اقتصاد استان تنوع سبد صنایع و تکمیل زنجیره ارزش است بیان کرد: بهتر است برای صادرات خدمات مهندسی متمرکز شویم چرا که دانش فنی لازم را استان در حوزه معدنی داریم چرا که ارزش افزوده آن بالاست.

قابلیت تولید ۶ محصول مواد اولیه شوینده را داریم

در ادامه ریبوا نصرتی مدیرعامل شرکت صنایع شیمیایی اکسیر آسو با اشاره به افتتاح فاز اول این طرح گفت: فاز اول این شرکت با ظرفیت کل ۳ تن در ساعت جمعاً با ظرفیت ۲۱هزار و ۶۰۰ تن در سال در زمینه تولید مواد شوینده فعالیت دارد.

وی با بیان اینکه این شرکت در زمینی به مساحت ۱۱ هزار متر مربع در شهرک صنعتی سلطانیه قرار دارد افزود: عملیات ساخت مجموعه از سال ۱۴۰۰ آغاز و در سال ۱۴۰۱ به بهره برداری رسیده است که میزان سرمایه گذاری آن حدود دو هزار میلیارد ریال است.

مدیرعامل این شرکت با بیان اینکه با راه اندازی این شرکت تولید کننده اسید سولفونیک (مواد اولیه شوینده) زمینه اشتغال برای ۴۸ نفر فراهم شد افزود: اکثرا کارکنان این شرکت جوانان‌ بومی منطقه و در میانگین سنی ۳۴ سال قرار دارند.

نصرتی با بیان اینکه خط تولید به گونه ای طراحی شده است که قابلیت تولید ۶ محصول را دارد بیان کرد: چشم انداز این شرکت این است که تا سال ۱۴۰۵ بتوانیم جز سه برند اول مواد شوینده در منطقه خاورمیانه باشیم و ۷۵ درصد را صادر کنیم و زمینه اشتغالزایی ۳۰۰ نفر را فراهم کنیم .

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون بعد از دوماه فعالیت ۱۰۰ درصد محصول شرکت صادر می‌شود و ماهانه یک میلیون دلار ارز آوری داشته ایم.

مدیر این شرکت با اشاره به ایکنه کیفیت محصول به حدی مورد قبول مشتری های صادراتی بود تا عید نوروز کل محصول پیش خرید شده است تأکیدکرد: در صورت حمایت در برنامه آینده ما این است که اشتغال زایی را در ۶ ماه آینده به ۱۰۰ نفر برسانیم.

نصرتی بیان کرد : همچنین در صورت راه اندازی سه خط محصول نیز ارزی آوری را در ماه به ۲.۵ میلیون دلار خواهیم رساند.

انتهای پیام/نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha