اردوغان: بیش از 60 هزار امدادگر در مناطق زلزله‌زده حضور دارند

رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد بالغ بر 60 هزار نیروی امدادگر از کارکنان دولتی گرفته تا سازمان‌های مردم‌نهاد و داوطلبان خارج از کشور در مناطق زلزله‌زده مشغول فعالیت هستند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت،رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در تیپ 8 تکاور استان حتای پس از دریافت گزارش از کابینه وزیران درباره زلزله‌های 7.7 و 7.6 ریشتری در شهرستان‌های پازارجیک و البستان در استان قهرمان‌ماراش، در جمع خبرنگاران حضور یافت.

وی ضمن اشاره به اینکه یکی از مهیب‌ترین بلایای طبیعی تاریخ کشور رخ داده است، اعلام کرد: هم اکنون شمار قربانیان 9057 نفر، تعداد مجروحان 52 هزار و 979 نفر و تعداد ساختمان‌های تخریب شده 6444 واحد است.

اردوغان در ادامه اظهار داشت: بالغ بر 60 هزار نیروی امدادگر از کارکنان دولتی گرفته تا سازمان‌های مردم‌نهاد و داوطلبان خارج از کشور در مناطق زلزله‌زده مشغول فعالیت هستند. در حال حاضر 21 هزار و 200 نیروی امدادی در استان حتای از جمله ژاندارمری و پلیس حضور دارند که وظایف محوله را انجام می‌دهند.

رئیس جمهور ترکیه همچنین افزود: بیمارستان دانشگاه حتای، از عصر امروز ارائه خدمات بهداشتی و درمانی را آغاز می‌کند.

وی با بیان اینکه دولت و ملت ترکیه دوشادوش یکدیگر آوار و ویرانی‌های این فاجعه را بازسازی کرده و از همه شهروندانم حمایت خواهد شد، تاکید کرد: با انجام همه اقدامات لازم، این بحران را به گونه‌ای مدیریت خواهیم کرد که کسی زیر آوار نخواهد ماند و هیچ کس رنج نخواهد برد.

اردوغان در پایان خاطرنشان کرد: اکنون زمان وحدت، همبستگی و هماهنگی است. من نمی توانم کمپین‌های منفی بدی را که به خاطر منافع ساده سیاسی انجام می‌شود، تحمل کنم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha