تقدیر رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از تلاش های وزیر بهداشت

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: از وزیر بهداشت، معاونین وزارت بهداشت و مسئولان دانشگاه های علوم پزشکی که تلاش و کوشش فراوان دارند، تشکر می کنم البته برخی همکاران نامهربانی در مورد حوزه سلامت و همکاران ما در دانشگاه های علوم پزشکی داشته اند اما نیت آنها هم خیر و کمک به مردم است.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت، دکتر حسینعلی شهریاری در آیین افتتاح همزمان طرح های عمرانی، رفاهی و خوابگاه های دانشجویی در 20 دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی سراسر کشور که با حضور وزیر بهداشت در مجتمع کوی خوابگاهی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد، اظهار داشت: شاید برخی نمایندگان فکر می کنند که بخاطر خدمت به مردم تصمیماتی می گیرند که این تصمیمات، ممکن است در جهت خدمت به مردم نباشد. از وزیر بهداشت، معاونین وزارت بهداشت و همکارانم در دانشگاه های علوم پزشکی تقدیر می کنم چراکه در این شرایط، پذیرفتن مسئولیت، خطیر و نیازمند از خودگذشتگی است.

وی افزود: از نسل اول انقلاب هستم و سال 56 که از دانشگاه فارغ التحصیل شدم در یکی از روستاهای سیستان مشغول به خدمت شدم. جوانان امروز در ناز نعمت و حکومت اسلامی تنفس می کنند و از کمبودها و محرومیت های بهداشتی و درمانی در رژیم ستم شاهی، اطلاعی ندارند چراکه سختی های زیادی به دانشجویان و دانشگاهیان کشور تحمیل می شد؛ وضعیت سلامت مردم نامناسب بود.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: در دوران قبل از انقلاب،؛ پزشکان هندی، بنگلادشی و پاکستانی در اکثر شهرهای کشور حتی شهرهای برخوردار حضور داشتند و هیچ امکانات و تجهیزاتی در کشور وجود نداشت به گونه ای که مردم برای کوچک ترین خدماتی اگر وضعی مالی مناسبی داشتند، به خارج از کشور می رفتند و اگر وضعیت مالی مناسبی نداشتند، جان خود را از دست می دادند.

نماینده مردم زاهدان در مجلس ادامه داد: تامین سلامت مردم، تنها وظیفه وزارت بهداشت نیست و 25 تا 30 درصد عوامل موثر بر سلامت، در حیطه وزارت بهداشت است اما سازمانها و نهادهای زیادی، در تامین سلامت مردم دخیل هستند که اگر به وظایف خودشان عمل کنند، بسیاری از مشکلات وجود نداشت. در تمام دولت ها و مجلس های قبل نتوانسته ایم اهمیت سلامت را برای مسئولان، تبیین کنیم.

دکتر شهریاری افزود: اعتقاد داریم که اولویت اول باید حوزه سلامت باشد چراکه انسان سالم، محور توسعه، تولید، وجود دانشمندان و نخبگان، نخبه پروری و پیشرفت کشور است. در دنیا امروزه سرمایه گذاری بر روی انسان سالم است.

دکتر شهریاری تاکید کرد: بسیاری از کمبودها و مشکلات حوزه سلامت، مربوط به وزارت بهداشت نیست بلکه به عملکرد سایر دستگاه ها و سازمان ها وابسته است. ایرانیان خارج از کشور در طول سال به ویژه فصل تابستان به دلیل توانمندی بسیاری بالای جامعه پزشکی و ارزان بودن خدمات، برای درمان به ایران مراجعه می کنند .

وی یادآور شد: قطعا با وجود دانشجویان و جوانان مستعد در کشور، آینده روشنی پیش رو خواهیم داشت. درست است مشکلاتی وجود دارد اما قطعا آینده بسیار خوبی خواهیم داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha