طرح توسعه بیمارستان امام حسین از مطالبات جدی استان است 

مدیر درمان سازمان تأمین اجتماعی استان زنجان گفت: یکی از مطالبات جدی و نیاز اصلی استان طرح توسعه بیمارستان امام حسین  زنجان است چرا که کمبود فضاها در این بیمارستان بسیار مشهود و باعث مشکلات مراجعین شده است و پیگیر طرح توسعه این بیمارستان هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا) زنجان، مهدی نیک سیرت روز پنجشنبه(۲۰ بهمن ماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با بیان اینکه در سال جاری در حوزه درمان مشکلات فراونی بخصوص دارو در کشور وجود داشت اظهارکرد: یکی از بزرگترین کارهایی که در مدیریت درمان استان انجام گرفت در بحث تأمین دارو بود و با کمترین مشکل در استان شاهد بودیم.

وی تصریح کرد: طی چند رو قبل کمبود های دارویی استان از سوی معاونت درمان سازمان درخواست شده بود که در برخی از استان ها ۲۰۰ قلم دارو کمبود دارویی وجود داشت که استان زنجان کمبود دارویی ۳۶ قلم بود.

مدیر درمان سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به بارز بودن کمبود پزشک متخصص در کشور بیان کرد: در این خصوص خوشبختانه در بیمارستان امام حسین و بیمارستان سرادر سلیمانی با کمترین عارضه در این خصوص مواجه بودیم.
نیک سیرت با اشاره به کارهای انجام شده در حوزه عمران و خرید تجهیزات صورت گرفته در سطح استان بیان کرد: طررح توسعه بیمارستان سردار سلیمانی ابهر در حال حاضر ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با این طرح توسعه ۵ هزار مترمربع به توسعه بیمارستان افزوده می‌شود که اعتبار این طرح ۸۰ میلیارد تومان اعتبار پروژه است.

وی با بیان اینکه ساختمان جدید درمانگاه قیدار به زودی آغاز عملیات اجرایی آن شروع می‌شود افزود: این ساختمان در زمینی به مساحت ۳ هزار متر مربع احداث می‌شود که حدود ۷۸ میلیارد تومان اعتبار این پروژه درمانی است.

مدیر درمان سازمان تأمین اجتماعی استان زنجان با اشاره به احداث درمانگاه در شهرستان دندی خاطرنشان کرد: مصوبات لازم اخذ شده است و در مرحله تملک زمین هستیم که قرار است از سوی شورای اسلامی شهر دندی قرار است یک زمین ۲۰ هزار مترمربع واگذار شود که بعد از تأییدات لازم از سوی کشور به مرحله تملک زمین و طراحی می‌رسد که امیدواریم در هفته تأمین اجتماعی سال آینده آغاز عملیات اجرایی این ساختمان صورت گیرد.

نیک سیرت با اشاره اینکه از دهه فجر سال گذشته تا دهه فجر سال جاری در حدود ۱۲ میلیارد تومان تجهیزات پزشکی برای مراکز درمانی استان خریداری شده است افزود: اخیرا ویدئو آندوسکوپی بسیار پیشرفته با اعتبار یک میلیاردو ۷۲۰ میلیون تومان برای بیمارستان امام حسین خریداری شده است که در مرحله تحویل است.

وی با بیان اینکه برای محوطه سازی و پارکینگ بیمارستان امام حسین در ۸ هزار و ۵۰۰ متر مربع با اعتبار ۶ میلیارد و ۴۰۰میلیون تومان هزینه اجرا شد بیان کرد: باتوجه به مراجعات فراوان کمیسیون پزشکی در ساختمان ستاد که ساختمان قدیمی ۶۰ ساله است و فضای مناسبی برای مراجعین وجود ندارد که یکی از ساختمان های بیمارستان امام حسین‌ در این راستا با اعتبار ۹۵۰ میلیون تومان بازسازی شد که در مرحله تحویل است که از یک اسفند سال جاری کمیسیون پزشکی به این ساختمان انتقال می‌یابد.

این مسئول با بیان اینکه بزرگترین موضوعی که در استان پیگیر آن هستیم و نیاز اصلی استان است طرح توسعه امام حسین (ع) است خاطرنشان کرد: بیمارستان امام حسین در سال ۷۹ با ۸۸ تخت افتتاح شد که در همان فضا در حال حاضر به ۱۴۴ تخت ارتقا پیدا کرده است.

نیک سیرت با بیان اینکه کمبود فضاها در این بیمارستان بسیار مشهود است و باعث مشکلات شهروندان و مراجعین شده است افزود: پیگیر این موضوع هستیم و این‌ طرح توسعه در ۹ هزار مترمربع طراحی انجام شده و ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است که در این طرح تجهیز بیمارستان به ام آر ای نیز در نظر گرفته شده است‌ که‌ از مطالبات استان است.

وی اظهار کرد: کمیته پروژه های درمانی سازمان تصویب شده است و در سایر مراحل شورای عالی فنی و عمرانی و هیئت مدیره قرار دارد که زمان آن در حال حاضر مشخص نیست که کی شروع خواهد شد .

مراجعه بیش از ۸۸۲ هزار مورد به مراکز تأمین اجتماعی استان در سال جاری

این مسئول در ادامه با بیان اینکه در ۱۰ ماهه اول ۱۴۰۱ جمعا یک میلیون و ۸۸۲ هزار و ۶۹۱ مورد مراجعه به مراکز تأمین اجتماعی در استان را داشته ایم بیان کرد: این مقدار نسبت به ۱۰ ماهه سال گذشته ۲۰.۲ درصد رشد داشته است.

نیک سیرت با بیان اینکه هدف گذاری ما در حوزه درمان این است که هزینه های درمان در سبد معیشت بیمه شدگان استان سنگینی نکند و از مراکز درمانی سازمان تأمین اجتماعی خدمات را دریافت کنند،اثر بخشی درمان است گفت: تلاش داریم تعداد ویزیت های تخصصی مراکز را بالا ببریم چرا که ویزیت متخصصان بالا رود تشخیص و درمان ما اثر بخش خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه طی ۱۰ ماهه سال جاری ۱۱۸ هزار و ۴۶۱ موررد ویزیت پزشک متخصص در مراکز درمان این سازمان صورت گرفته است افزود: این تعداد ویزیت نسبت به ۱۰ ماهه سال گذشته ۱۹.۷ درصد رشد داسته اشت.

انتهای پیام/ نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha