۲۵ طرح فناورانه و دانش بنیان در استان زنجان افتتاح و بهره برداری رسید

در نهمین روز از دهه مبارک فجر ۲۵ طرح دانش بنیان در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان زنجان با اعتبار یک هزار و ۳۱۰ میلیارد ریال به  افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا) زنجان؛ محسن افشارچی، استاندار زنجان روز پنجشنبه(۲۰بهمن ماه)‌ در آیین افتتاح همزمان طرح های دانش بنیان، ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه اگر بخواهیم ارزش افزوده‌ بیشتری در داشته باشیم باید به سمت ساخت دستگاه های تولیدی حرکت کنیم اظهار کرد: بدون تولید دستگاه های مورد نیاز خطوط تولید و اکتفا به واردات آنها، توسعه صنعتی حالت روبنایی پیدا می کند.

وی با بیان اینکه تولید ماشین آلات مورد نیاز، موضوع پیچیده‌ای نیست و در این خصوص باید به سمت جذب سرمایه گذار برویم افزود: در این راستا باید حرکتمان به سمت مرزهای دانش باشد تا بر مبنای کشفیات جدید بتوانیم ارزش افزوده ایجاد و از انرژی جوانان نیز در این زمینه استفاده کرد.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه فراهم کردن زیر ساخت‌ های حمایتی وظیفه دولت است بیان کرد: پارک علم و فناوری می‌تواند مسائلی را حوزه صنایع را در اختیار جوانان قرار دهد تا زیر ساخت حمایتی از جوانان در طی مسیر دانش فراهم شود.

بهره‌مندی ۲۵۵ روستا از اینترنت طی سه سال جاری

در ادامه حامد سرایی، مدیرکل ارتباطات و فناوری و اطلاعات استان زنجان، با بیان اینکه طی سه سال گذشته حرکت و توسعه بزرگی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان صورت گرفته است اظهار داشت: در توسعه فناوری اطلاعات، توسعه ظرفیت پهنای باند استان زنجان از ۱۰۰ گیگ بر ثانیه به ۲۷۰ گیگ برثانیه افزایش یافته و همچنین در حوزه روستایی طی سه سال گذشته نیز ۲۵۵ روستا از دسترسی به شبکه اینترنت بهره‌مند شده‌اند.

وی با اشاره به راه اندازی اولین سایت نسل پنج اینترنت تلفن همراه در استان زنجان گفت: در مجموع با سرمایه گذاری های مستقیم مجموعه ارتباطات و فناوری اطلاعات و نیز سرمایه گذاری های شرکت های وابسته، ۱۲۹ میلیارد تومان برای اجرای طرح های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان هزینه شده که دهه فجر امسال به بهره برداری رسیدند.

علی آذر پیوند رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان نیز در این مراسم با اشاره به راه اندازی مراکز نوآوری در شهرستان های ابهر، طارم و سلطانیه گفت: برای راه اندازی این مراکز ۴۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

انتهای پیام/نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha