برخورداری 100 درصدی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از خدمات دندان پزشک خانواده

کارشناس سلامت دهان و دندان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: براساس آمار جمعیتی پزشک خانواده، دانشگاه علوم پزشکی مشهد برخورداری صد در صدی از خدمات دندان پزشک خانواده دارد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا)از خراسان رضوی،دکتر محمد رضا نادری، با اشاره به اینکه طرح دندان پزشک خانواده به منظور خدمت رسانی به جامعه هدف روستایی و شهرهای زیر 20 هزار نفر اجرایی شده است، خاطر نشان کرد: گروه هدف در طرح دندان پزشک خانواده کودکان زیر 6 سال و 14 سال و مادران باردار هستند .

وی با بیان اینکه بر اساس چشم انداز وزارت بهداشت در طرح دندان پزشک خانواده هر 15 هزار نفر زیر نظر یک دندان پزشک قرار دارند تا خدمات سطح یک دندان پزشکی را در مراکز جامع خدمات سلامت دریافت کنند، تصریح کرد: در قالب این برنامه خدماتی شامل معاینه، آموزش، فلوراید تراپی، جرم گیری و سایر خدمات سطح یک دندان پزشکی به جامعه هدف ارایه می شود.

دکتر نادری با بیان اینکه طرح دندان پزشک خانواده در 118 مرکز جامع خدمات سلامت به صورت فعال ارایه می شود، گفت: علاوه بر این 6 مرکز دندان پزشکی نیز به صورت قراردادی خدمات دندان پزشک خانواده را به جامعه هدف ارایه می دهد.

دکتر نادری با بیان اینکه دسترسی به خدمات دندان پزشک خانواده در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در شرایط مطلوبی است، گفت: افراد می تواند برای دریافت خدمات دندان پزشکی سطح دو به مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مراجعه کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha