اشتغال ۶۰ درصدی مددجویان زندان‌های فارس

مدیرکل زندان‌های فارس از ایجاد اشتغال ۶۰ درصدی مددجویان زندان‌های استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاریسلامت (طبنا) از فارس ،مدیرکل زندان‌های فارس با اشاره به اینکه تعداد ۲۰ عنوان رشته شغلی در مشاغل کارگاهی زندان‌های استان وجود دارد، گفت: در ۱۰۹ باب کارگاه، بیش از ۶۰درصد از زندانیان محکوم واجد شرایط، مشغول به کار هستند.
اسحاق ابراهیمی، مدیرکل زندان‌های استان فارس گفت: اکثر زندانیان جوان به علت فقر و بیکاری مرتکب جرم شدند لذا لازم است با مهارت آموزی و توانمندسازی آنان، زمینه بازگشت سالم آنان به جامعه را فراهم کنیم.

ابراهیمی تاکید کرد: ضمن تعامل با بخش خصوصی، نهادها و ادارات استانی مرتبط، فضای لازم برای اشتغال مولد و همراه با حقوق و دستمزد زندانیان فراهم شده و از همه ظرفیت‌ها در راستای کمک به زندانیان استفاده شده است.


وی ادامه داد: ایجاد اشتغال در زندان‌ها، علاوه براینکه اوقات فراغت زندانیان را پر می‌کند از بروز ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی درون زندان نیز پیشگیری می‌کند زمینه آرامش روحی و روانی را برای زندانیان فراهم می‌کند و کسب درآمدی برای زندانیان و خانواده هایشان می‌شود.


مدیرکل زندان‌های استان فارس تصریح کرد: این افراد با مهارت آموزی که در زندان‌ها فراگرفته‌اند، می‌توانند پس از آزادی نیز جذب بازار کار شوند و وام و تسهیلات ارزان قیمت نیز توسط اداره کل زندان‌های استان به آنان پرداخت می‌شود تا از این طریق کسب حلال داشته باشند و زمینه گرایش مجدد به سمت جرم نداشته باشند.

وی افزود : همچنین از ابتدای امسال بیش از ۴۰۰ نفر از زندانیان آزاد شده به بانک‌های عامل برای دریافت وام‌های کارآفرینی معرفی شده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha