مجلس تعیین تعرفه پزشکی را به سازمان نظام پزشکی محول کند

رئیس شورای عالی نظام پزشکی اظهار کرد: ما به مجلس پیشنهاد کردیم که تعیین تعرفه پزشکی را به سازمان نظام پزشکی محول کند بخاطر اینکه این موضوع کاملاً در راستای ارتقای نظام سلامت و کمک به مردم است.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت،دکتر شکوهی رئیس شورای عالی نظام پزشکی درمورد اینکه قرار است مجلس بحث تعیین تعرفه های پزشکی را به صاحبان حِرف برگرداند گفت: ما این موضوع را به مجلس پیشنهاد کردیم بخاطر اینکه کاملاً در راستای ارتقای نظام سلامت و کمک به مردم است.

وی افزود: در حال حاضر هر رشته و هر صنفی به جز نظام پزشکی در تعیین تعرفه خودش دخیل است و برای همین هم شاهد مهاجرت گروه های پزشکی از کشور هستیم.

رئیس شورای عالی نظام پزشکی با بیان اینکه تعیین تعرفه پزشکی حدود ۱۰ سال است که در اختیار نظام پزشکی نیست و از طرف هیئت دولت تعیین می شود اظهارکرد: وقتی ما در تعیین تعرفه دخیل نباشیم آنچه که تعیین می شود به نفع جامعه نخواهد بود.

شکوهی تصریح کرد: از طرف دیگر بیمه ها هم نرخی که خودشان را تعیین می کنند را به پزشکان می پردازند و در حقیقت، دولت به نوعی پزشکان را مجبور می کند که با این نوع سیستم قرارداد ببندند درصورتیکه صرفه اقتصادی ندارد و باعث می شود که پزشکان به خارج از کشور مهاجرت کنند.

وی با تأکید بر اینکه بیمه باید به ارتقای سلامت جامعه کمک کند نه اینکه وارد فعالیت های اقتصادی و خرید و فروش دلار و سکه و سرمایه گذاری در حوزه مسکن شود گفت: بیمه ها باید به ساختار اصلی خودشان برگردند و به عنوان پل ارتباطی بین پزشک و مردم خدمت رسانی کنند.

رئیس شورای عالی نظام پزشکی در برنامه «صبح و گفتگو» رادیو گفت وگویادآور شد: تعرفه پزشکی سالهاست که دستوری نگه داشته شده و همین باعث زیرمیزی ها و انواع و اقسام فرارهای کاری شده است درصورتیکه اگر این موضوع به سازمان نظام پزشکی سپرده شود در بلندمدت و میان مدت به نفع مردم خواهد بود.

شکوهی با بیان اینکه افزایش قیمت تجهیزات و دستگاه های پزشکی با تعرفه های فعلی همخوانی ندارد گفت: تعرفه ها باید عادلانه شود و سازمان نظام پزشکی این تعرفه ها را تعیین کند چراکه در نهایت به نفع سیستم های بیمه گر و مردم خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha