جایگاه مهم مددکاری در سنجه های اعتباربخشی بیمارستان ها

مشاور اجرایی معاونت درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به جایگاه مهم مددکاری در سنجه های اعتباربخشی بیمارستان ها، گفت: زیرساخت های مددکاری اجتماعی در معاونت درمان تقویت می شود.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت، دکتر محمدمهدی فروزانفر در مراسم روز ملی و جهانی مددکاری اجتماعی در دانشگاه علوم پزشکی ایران، گفت: مددکاران در مهار آسیب های اجتماعی بسیار اثرگذار هستند و نقش آنان در کنار خدمات درمانی بسیار مهم و تکمیل کننده کار درمان بیماران است.

وی با اشاره به این که سازمان بهداشت جهانی به مددکاری اجتماعی و سلامت روان تاکید دارد، بیان داشت: مددکاری اجتماعی از نیازهای اصلی بیمارستانهاست و به جامعه امنیت و ایمنی می دهد. آسیب های اجتماعی بسیار زیاد هستند و مددکاران به عنوان سنگ صبور آسیب دیدگان، نقش مهمی در مهار این آسیب ها ایفا می کنند.

مشاور اجرایی معاونت درمان وزارت بهداشت با اشاره به نقش مهم مددکاران اجتماعی در کمک رسانی به بیماران مجهول الهویه، بی بضاعت ها و سایر بیماران مراکز درمانی که مشکلاتی نظیر این مسائل دارند، اظهار داشت: در سال های اخیر معاونت درمان فعالیت های خوبی در حیطه مددکاری اجتماعی انجام داده است.

دکتر فروزانفر با بیان این که مددکاری اجتماعی از حالت سنتی خارج و به استانداردهای علمی روز مجهز شده است، گفت: تدوین پروتکل ها و بروز رسانی استانداردهای مددکاری و خودمراقبتی با روش های علمی، از اقدامات موفق این حوزه بوده است.

وی یادآور شد: جامعه همیشه با آسیب‌های اجتماعی مواجه است و کمک به آسیب دیدگان به عهده مددکاران اجتماعی است. بنابراین باید در سطوح درمان و بهداشت به مددکاری توجه ویژه ای شود.

مشاور اجرایی معاونت درمان وزارت بهداشت با بیان این که در زمان مسئولیتم در بیمارستان و اورژانس، شاهد تلاش ها و تاثیرات حوزه مددکاری بوده ام، گفت: تقویت زیرساخت های مددکاری و پرورش و جذب مددکار متخصص با کمک نهادهای علمی داخلی و بین المللی اقدام لازمی است که باید انجام شود.

گفتنی است در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر از «سلامت یاران» برگزیده دانشگاه های علوم پزشکی کشور تقدیر و کتاب های «خودمراقبتی اجتماعی بیمار و خانواده» و «راهنمای مداخلات تخصصی مددکاری اجتماعی در حیطه توانبخشی اجتماعی» رونمایی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha