استاندار خراسان رضوی بر همکاری همه دستگاه‌ها برای احیای واحدهای تولیدی راکد تاکید کرد

استاندار خراسان رضوی استفاده از ظرفیت تشکل های مردمی برای برطرف کردن مشکلات واحدهای تولیدی را مهم خواند و بر همکاری همه دستگاه ها در این زمینه تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری در کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان خراسان رضوی افزود: مصوبات این کارگروه لازم الاجراست و همه مدیران باید تلاش کنند تا مصوبات به اجرا برسد زیرا همه ظرفیت‌های حقیقی و حقوقی استان در این نشست پای کار آمده‌ است.
وی ادامه داد: برخی مشکلات صنایع استان را خود تشکل‌ها و انجمن‌ها می توانند حل کنند و این موضوع در قالب مسوولیت اجتماعی آن صنف و صنعت امکان پذیر است از این رو ظرفیت ها و فرایند ها باید بازنگری شود تا امکان استفاده از ظرفیت مردمی ممکن شود.
استاندار خراسان رضوی گفت: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان به جای پرداختن به حل مشکل پرونده یک مجتمع صنعتی باید به سمتی برود که مشکل جریان تولید یک صنعت و تخصص را در قسمت‌های مختلف حل کند تا امکان جریان سازی وجود داشته باشد.
نظری افزود: برای سال آینده باید حرکت رو به جلو داشته باشیم چنان که امروز با همه گرفتاری های مختلف توانسته ایم، جریان و آهنگ اقتصادی استان را با دید بهتری دنبال کنیم و در سال آینده باید توان تکمیل زنجیره های تحولی استان دنبال شود و به نتیجه برسد.
استاندار خراسان رضوی: تشکل‌های مردمی بهترین جایگاه را برای حکمیت اقتصادی دارند.
وی اضافه کرد: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید خراسان رضوی باید بتواند به واسطه مشکلات انباشته شده از گذشته به گونه‌ای عمل کند که منجر به وقوع بحران نشود و لازم است از نظر کارکردی، مشکلات هر بخش توسط تشکل ها و انجمن های همان بخش مورد رسیدگی قرار گیرد و اگر مرتفع نشد در ستاد تسهیل مطرح شود تا جریان عادی سازی امور به معنی سپردن کار مردم به خود مردم به درستی صورت پذیرد.
استاندار خراسان رضوی گفت: مشکلات، طبیعی است و اگر از ظرفیت ها در سطح جامعه، کشور و استان استفاده نشود آن ظرفیت ها غیر فعال شده و از میان می رود و یکی از این ها استفاده از ظرفیت و فرایند ریش سفیدان در امور است.
نظری افزود: تشکیل جلسات نباید برای بیان گزارش کار باشد بلکه باید مشکلات مردم حل شود و کار مردم معطل نماند و از این منظر، احیای هر کارگاه تولیدی دارای اهمیت است و نباید حتی یک مصوبه ستاد تسهیل بر زمین بماند و مدیران باید پیگیر اجرا، برای به نتیجه رسیدن مصوبات باشند.
وی اظهار کرد: از مدیران در ستاد رفع موانع تولید و تسهیل انتظار می‌رود با موضوع ها و مسائل، عادی برخورد نکنند و عواقب تصمیمی که گرفته می‌شود را پذیرا باشند و مدیریت کنند تا مشکلات موجود کاهش پیدا کند.
استاندار خراسان رضوی گفت: هر چه قدر همه مسائل و ضوابط درست باشد مشکل در حین اجرا وجود دارد و اشراف و اطلاعات بر آن بسیار مهم است و باید کنترل و مدیریت شود.
در این نشست، مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی مطرح و مصوبات لازم به تصویب رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha